גם בספורט האוסטרלי מוותרים על הכסף של חברות האלכוהול

12 גופי ספורט, כולל התאחדות הכדורגל, השחייה, האופניים, חתמו על אמנה נגד פרסום משקאות אלכוהוליים באירועי ספורט. בתמורה, יקבלו מהמדינה 25 מיליון ד'

בדומה למספר גדל והולך של מדינות שהחליטו שלא לאפשר פרסום של מוצרי אלכוהול באירועי ספורט, הבאה שמצטרפת למאבק באלכוהול היא אוסטרליה. 12 גופי ספורט והתאחדויות, מהגדולות באוסטרליה, חתמו על אמנה במסגרתה ויתרו באופן מוחלט על פרסום מוצרי אלכוהול. הארגונים כוללים בין היתר את התאחדות הכדורגל האוסטרלית, איגוד השחייה האוסטרלי, איגוד האופניים, האתלטיקה, ההוקי. בתמורה, יזכו אותם גופים ליהנות לקבל 25 מיליון דולר, מתוך הכנסות מהיטלים על משקאות אלכוהוליים.

לא כל גופי הספורט המדינה הסכימו להצטרף ליוזמה, בעיקר אלו שאצלם מוצרי אלכוהול מהווים חלק עיקרי מההכנסות מפרסום. רק לפני מספר שבועות הודיע הגוף המנהל את ליגת הכדורגל האוסטרלי (AFL) על הארכת חסות ל-10 שנים בסך 50 מיליון דולר אוסטרלי עם יצרנית המשקאות Carlton United Brewers. שני גופים גדולים נוספים - ליגת הראגבי האוסטרלית (NRL) וליגת הקריקט גם החליטו להעדיף את ההכנסות מפרסום אלכוהול על פני הצטרפות ליוזמה.

בטורקיה הוחלט לפני כשנתיים לאסור פרסום אלכוהול בכל המדינה, ובכלל זה הוטל האיסור גם על קבוצות ספורט טורקיות. בצרפת קיים איסור לפרסם אלכוהול באירועי ספורט, וכבר קרה לא פעם שקבוצות זרות שהגיעו להתחרות בצרפת (כולל במשחקי צ'מפיונס ליג) נאלצו להוריד את פרסום מעל חולצות השחקנים בזמן המשחק. במדינות מסויימות הורחב האיסור על פרסום של מוצרי טבק וחברות הימורים.