התקדמות בפרויקט ה-LNG של "תמר"

חברת KBR נבחרה לבצע את הבידקות ההנדסיות והתכנוניות (Pre-Feed) לפרוייקט השאפתני שזכה לכינוי המלכותי "קינג"

התקדמות לפרויקט ה-LNG הצף של "תמר". חברת KBR נבחרה לבצע את הבידקות ההנדסיות והתכנוניות (Pre-Feed) לפרוייקט השאפתני שזכה לכינוי המלכותי "קינג".

פרויקט ה-FLNG אמור לאפשר ל"תמר" לייצא גז מאמגר באמצעות מתקן הנזלה צף, מהראשונים מסוגו בעולם. הזכויות ב"תמר" מוחזקות בידי נובל אנרג'י (36%), קבוצת דלק (31.25%), ישראמקו (28.75%) ודור אלון חיפושי גז (4%).

המתקן ב"תמר" אמור להיות בהספק של כ-2.5 מיליון טון לשנה שהם כ-4 מיליארד מ"ק. עדיין מוקדם להעריך מה תהיה עלות הפרויקט ומהו לוח הזמנים להשלמתו אך ב-KBR העריכו כי הבדיקות יארכו כ-4 חודשים כך שניתן יהיה להתחיל בשלב ה-FEED כבר ברבעון האחרון של השנה.

"תמר" חתמה לפני כחצי שנה על מזכר הבנות עם קונסרוציום בינלאומי בראשות מספנות דייהו הדרום-קוריאניות להקמת הפרויקט. חברת Hoegh הנורווגית היא האחראית על ההיבטים הקשורים להנזלת הגז בעוד שדייהו תהיה אחראית על בניית ספינת הענק המיועדת למתקן. ענקית האנרגיה הלאומית של רוסיה חתמה על מזכר הבנות לרכישת הגז. שותפויות "תמר" יקבלו מחיר מובטח של 7 דולרים ליחידת חום עבור הגז שיימכר מהמאגר.

מתקני הנזלה צפים FLNG נחשבים למילה האחרונה בתחום ייצוא הגז הטבעי. הרעיון הוא להציב על-גבי ספינת ענק את כל התשתית הדרושה להנזלת גז, לטיפול בגז ולאחסונו. בעולם יש כיום שישה פרוייקטים כאלה מתוכם שלושה עברו את שלב החלטת ההשקעה (FID). המתקדם ביותר הוא Prelude שמובילה ענקית הנפט הבריטית רויאל דאץ' של במזרח אוסטרליה.