לקראת עימות? טורקיה מתגברת כוחות בגבול סוריה

הטלוויזיה הטורקית משדרת תמונות של שיירת כוחות צבאיים, בהם גם משאיות מצוידות בסוללות טילים, מערכות הגנה ממטוסים, מסוקים ואמבולנסים עושים את דרכם לכיוון הגבול עם סוריה

שיירה של 30 כלי רכב של צבא טורקיה, בהם משאיות מצוידות בסוללות טילים הגיעה לעיר הנמל הטורקית איסקנדרום על גבול סוריה, שם נפרסו הכוחות עם הפנים לכיוון המדינה השכנה - מרחק של 50 קילומטרים מהגדר. ראש ממשלת טורקיה, רג'יפ טאיפ ארדואן מעניק לכוחות האופוזיציה הסורים מקלט בשטח מדינתו, ועל פי הדיווחים גם הם נערכים סמוך לגבול.

ארדואן העלה את רמת הכוננות ושינה את נהלי הפתיחה באש לאורכו של הגבול במהלך השבוע האחרון, אחרי שהצבא הסורי הפיל מטוס פאנטום טורקי בסוף השבוע. ראש הממשלה הטורקי אמר מעל בימת הפרלמנט באנקרה - כי המצב בסוריה תחת אסד מהווה כיום - "איום לאזור כולו".

הטלוויזיה הטורקית שידרה קודם תמונות של השיירה מתקדמת לכיוון הגבול הסורי, מלווה במכוניות משטרה רבות. על פי הדיווחים, בין הכלים הכבדים ישנם גם משגרי טילים לטווח ארוך, סוללות נ"מ של כלים נגד תקיפות אוויריות ורכבי הצלה רבים.

ארדואן הוסיף ואמר כי במידה וטורקיה תזהה תנועה מסוימת של כוחות סורים לכיוון הגבול, טורקיה לא תהסס להרחיק אותם ותראה בתנועה - איום צבאי.

סמוך לגבול סוריה, בחבל חתאי, חיים כיום יותר מ-33,000 פליטים סורים במחנות, תחת חסותה של טורקיה. שם, מתארגנים גם אנשי האופוזיציה להפלתו של אסד.