דפני ליף: "בשביל מה האלימות המיותרת ומעצרי-השווא?"

ליף בראיון לתוכנית "שישי עם טל ברמן" בערוץ 1: "הפקחים של הסיירת הירוקה של העירייה הגיעו כמו רוטווילרים, קרעו אוהל שהיה באוויר" ■ "הכול בכנסת קומבינות"

"מה שקרה ביום שנעצרתי זה שהפקחים של הסיירת הירוקה של עיריית תל-אביב הגיעו כמו רוטווילרים, קרעו אוהל שהיה באוויר. הם באו ואמרו לנו - שלט מחאה שנוגע ברצפה מוחרם - לא רק ברוטשילד, אלא בכל העיר. זה לא היה נשמע הגיוני, אפילו מחצלות על הדשא אסור לשים. אין מילה אחרת להגיד על מה שהיה שם חוץ מ'אלים'", כך אמרה הערב (ו') דפני ליף בראיון לתוכנית "שישי עם טל ברמן" בערוץ 1.

ליך אמרה כי המחאה בקיץ הזה היא "בטוח לא אותו דבר. אני לא מבינה למה רוצים להשוות את זה לקיץ שעבר". בתגובה לשאלה אם תגובת המשטרה הייתה מתוכננת מראש אמרה ליף כי היא "מקווה שלא, אבל החל מהחקירות שכל מיני פעילים מוזמנים אליהן עד הגעה של כמויות בלתי רגילות של יס"מניקים למשמרת מחאה, ואלימות מיותרת ומעצרי שווא - למה?"

"אני לא יכולה לדבר בשם שאר האנשים, כולנו רוצים צדק ושיהיה כאן יותר טוב", הסבירה ליף את מניעיה. "הדרכים להשיג את זה הן שונות מאחד לשני, אבל מדובר פה בצורך אמיתי בשינוי סדר עדיפויות, חלוקת תקציב נכונה ומאיפה לוקחים מסים".

"יש שינוי ברמת השיח, אנשים מודעים לאיך הם מוציאים כסף. זה כמו אפקט הפרפר. קורים המון דברים, גם אם לא שומעים עליהם בתקשורת. הבעיות הן אמיתיות, זה לא איזה טרנד. קרו המון דברים במהלך השנה, המון פעולות שנעשו, לתקשורת יש נטייה להתייחס לדברים כאל טרנד. בחורף לקחתי רגע כדי להבין מה קרה, ללמוד, להחליט מה אני רוצה לעשות".

ליף סיפרה כי היא מקימה ארגון חברתי, ואינה מעוניינת להקים מפלגה, מכיוון שהכנסת "נראית כמו קפיטריה, הכל שם קומבינות".