בריינסוויי עולה ב-3%: תוצאות טובות בניסוי בהפרעה טורדנית

40% מהנבדקים בקבוצה שקיבלה טיפול אמיתי הגיבו לטיפול בצורה טובה וחוו שיפור במצבם, כאשר בקבוצה שקיבלה טיפול דמה לא נצפה שיפור אצל אף אחד מהנבדקים

חברת בריינסוויי מפרסמת היום תוצאות ביניים בניסוי הבוחן את השפעת הטיפול באמצעות מכשיר החברה על הסובלים מהפרעה טורדנית כפייתית (OCD) המתקיים במרכז הרפואי "שיבא" בתל-השומר בראשותו של פרופ' יוסף זוהר.

בניסוי, שנערך במתכונת של ניסוי כפול סמיות, השתתפו עד כה 9 נבדקים (כאשר הניסוי צפוי להקיף 45 נבדקים), שחולקו לשתי קבוצות - קבוצה שקיבלה טיפול אמיתי וקבוצה שקיבלה טיפול דמה.

40% מהנבדקים בקבוצה שקיבלה טיפול אמיתי הגיבו לטיפול בצורה טובה וחוו שיפור במצבם, כאשר בקבוצה שקיבלה טיפול דמה לא נצפה שיפור אצל אף אחד מהנבדקים.

שיפור במצב הנבדקים הוגדר בפרוטוקול הניסוי כירידה של 35% לפחות בחומרת הסימפטומים, כפי שהם נמדדים באמצעות שאלון YBOCS, אשר הינו השאלון המקובל לבחינת חומרת סימפטומים של OCD.

במקביל לטיפול במכשיר החברה, עברו הנבדקים מדידות גלי מוח חוזרות באמצעות מכשיר ה- EEG, אשר מהווה מדד אמין ואובייקטיבי להשפעת הטיפול המגנטי. ניתוח מדידות מוחיות אלו, הראה ירידה בפעילות הפתולוגית שגם עמדה בקורלציה עם המדדים הקליניים שנצפו בניסוי. הטיפול נחווה על ידי כל המטופלים בצורה טובה וללא תופעות לוואי והחוקרים בניסוי כי מדובר בנתונים ראשוניים שיצטרכו לעבור אישוש נוסף והגדירו את התוצאות כמעודדות.

פרופסור אברהם (בומי) צנגן, ממפתחי הטכנולוגיה והיועץ המדעי של החברה, אמר היום: "אלה תוצאות ראשוניות מעודדות. יעילות הסליל הייחודי שפותח לחולים אלה נבדקה במחקר הנוכחי בשילוב עם EEG ובכך אנו מוסיפים אינפורמציה מדעית מעניינת וחשובה מאוד למערך המחקרים. הקשר בין היעילות הקלינית לשינויים שנמדדו באמצעות ה-EEG מחזק אף הוא את כיוון התוצאות למרות ראשוניותן".