מיישרים את סיבוב מוצא: מכרז הגשרים בכביש 1 יצא לדרך

החברה הלאומית לדרכים פרסמה את המכרז לבניית הגשרים בכביש 1 החדש ■ הגשרים החדשים יבטלו את סיבוב מוצא המסוכן ויאפשרו נסיעה מהירה ובטיחותית

החברה הלאומית לדרכים פרסמה את המכרז לבניית הגשרים בכביש 1 החדש. הגשרים החדשים יבטלו את סיבוב מוצא המסוכן ויאפשרו נסיעה מהירה ובטיחותית.

העבודות בקטע זה כוללות הקמת שני גשרים מעל עמק מוצא באורך של כ-800 מטרים כל אחד, שלושה נתיבים לכל כיוון ושולים רחבים. הגשרים ייבנו בגובה שבין 3 מטר מעל פני הקרקע ועד ל-25 מטרים תוך התחשבות בנוף המיוחד ובערכים היסטוריים הנמצאים באזור. הפחתת הפרשי הגובה לעומת ההפרשים הקיימים כיום תסייע לקיצור זמן הנסיעה בכביש 1, העבודות בקטע זה צפויות להתחיל במהלך שנת 2013.

שר התחבורה, התשתיות הלאומיות והבטיחות בדרכים ישראל כץ ציין כי מדובר באחד הפרויקטים החשובים ביותר על ידי משרד התחבורה. לדבריו, שדרוג כביש מספר אחד ישפר את זרימת כלי הרכב באחד מעורקי התנועה המשמעותיים ביותר בישראל. "הרחבת כביש מספר 1 לשלושה נתיבים וביטול סיבוב מוצא יאפשרו לעשרות אלפי עובדים לחלוף על הפקקים ולהגיע לירושלים בבטיחות ובמהירות".

שר התחבורה הוסיף כי מדובר בפרויקט שעלותו נאמדת בכ-2.5 מיליארד שקלים וכולל הקמת מערכת גשרים, מנהרות ומחלפים בדרך לירושלים שיקצרו את זמן הנסיעה וישפרו את רמת הבטיחות בכביש לבירה.

מנכ"ל החברה הלאומית לדרכים, אדריכל שי ברס ציין כי "המכרז דורש מהחברות המתמודדות להציע הצעות בשיטת "עלות זמן" שבה הן מתחרות על המחיר הנמוך ביותר, אך גם על תקופת הביצוע הקצרה ביותר. זאת במטרה להשלים את הפרויקט מהר ככל הניתן ולצמצם למינימום את ההפרעה לציבור".

בשבועות האחרונים פרסמה החברה הלאומית לדרכים, האחראית על הקמת הכביש כולו, את תוצאות המכרזים הראשון והשני. בקטע שבין שער הגיא למחלף שורש זכתה חברת מרדכי בנימין ובקטע השני בין מחלף שורש לחמד הכולל את מחלף נווה אילן זכתה חברת התשתית גילי ויואל עזריה.