דיווח: אל-קאעידה מתכנן לפוצץ מטוס נוסעים באולימפיאדה

לפי הדיווח שנחשף ב"סאנדיי-טיימס", הארגון מתכנן להפעיל ארגון טרור איסלאמי רדום בנורווגיה כדי לפוצץ מטוס נוסעים בריטי או אמריקני

טרוריסטים המשתייכים לארגון אל-קאעידה, מתכננים לפוצץ מטוס נוסעים במהלך המשחקים האולימפיים בלונדון, שנפתחים לקראת סוף החודש, כך חושף עיתון ה"סאנדיי-טיימס", שמצוטט גורמי מודיעין שונים.

לפי הדיווח, הארגון מתכוון להפעיל תא טרור איסלאמי רדום בנורווגיה כדי שיוציא לפועל תוכנית לפוצץ מטוס נוסעים אמריקני בלונדון. כמו כן, מקורות המודיעין מוסרים כי ככל הנראה חברי הארגון המשתייכים לאותו תא הם אנשים נורמטיבים עם עבר פלילי נקי, כך שהם אינם אמורים לעורר חשד בקרב כוחות הביטחון.

עם זאת, גורמי המודיעין חלוקים בדעתם. בעוד שמספר מקורות מודיעין טוענים שבכוונת הארגון לפוצץ מטוס נוסעים אמריקני, חלקם סובר כי הארגון מעוניין להפיל מטוס בריטי כדי למוטט את הכלכלה הבריטית ולהפסיק או לשבש את המשחקים האולימפים.

לפי הדיווח, גורמי המודיעין ציינו כי ככל הנראה ראש חוליית הטרור הוא אזרח נורווגי בשנות ה-30 לחייו, שהתאסלם בשנת 2008 ועונה לשם מוסלים אבו-אבדורהמאן. ככל הנראה, אותו אזרח גוייס לשורות אל-קאעידה לפני מספר שנים ועבר אימוני טרור במחנה בתימן.