פישמן במו"מ למכירת אביב שיגור לידי אוריין בכ-50 מיליון שקל

אביב שיגור היא חברה פרטית העוסקת במתן שירותי בלדרות פנים-ארצית לכל סוגי המעטפות והחבילות, אותה רכש פשימן ב-1999 ולפני 4 שנים מכר שליש מהמניות לקרן סקיי ■ אוריין היא חברה ציבורית העוסקת בשילוח בינלאומי ובשירותים לוגיסטיים

חברת אוריין שבשליטת חן למדן מנהלת מו"מ לרכישת אביב שיגור, מידי אליעזר פישמן, קרן סקיי ואבי פישר. היקף העסקה לא נמסר, אך ככל הידוע מדובר ב-30-50 מיליון שקל. אביב שיגור היא חברה פרטית העוסקת במתן שירותי בלדרות פנים-ארצית לכל סוגי המעטפות והחבילות.

פישמן רכש את אביב שיגור בשנת 1999, ולפני ארבע שנים מכר לקרן סקיי שליש מהמניות, לפי שווי חברה של 33 מיליון שקל. בהמשך רכש אבי פישר אף הוא שליש מהמניות. חברת מסר, שאביב שיגור מושקעת בה, לא כלולה בעסקה.

אוריין היא חברה ציבורית העוסקת בשילוח בינלאומי ובשירותים לוגיסטיים. לחברה מרכז לוגיסטי בשטח של 15 אלף מ"ר בקרית אריה בפתח תקווה, ובעוד שבועיים ייפתח מרכז חדש שלה בשטח כפול בראש העין (מבלי לסגור את המרכז הקודם).

אוריין מעסיקה 540 עובדים ויש לה 60 משאיות גדולות. לחברה הכנסות שנתיות של 159 מיליון דולר, ורווח נקי של 8 מיליון דולר. את הרבעון הראשון סיימה עם הכנסות של 40 מיליון דולר ועם רווח נקי של 2.2 מיליון דולר. החברה נסחרת לפי שווי של כ-200 מיליון שקל.

אביב שיגור היא החברה הגדולה בישראל בתחומה, עם תשעה סניפים. היא נוסדה בשנת 1936 כ"מוניות אביב", ובשנת 1990 מיזגה לתוכה את "יעל דרומה". בשנת 1998 נמשכה ההתרחבות על-ידי צירופה של "שיגור אקספרס". אביב שיגור מעסיקה למעלה מ-300 עובדים ומפעילה יותר מ-200 כלי רכב (לא משאיות גדולות). אם העסקה תצא לפועל הסינרגיה ברורה, והמרכז של אביב שיגור במתחם אסם בפתח תקווה צפוי להיסגר.

אליעזר פישמן הוא בעל השליטה ב"גלובס"