יו"ר ברקליס התפטר מתפקידו עקב פרשת זיוף הריביות

(עדכון) - "הגארדיאן" דיווח ראשון כי מרקוס אגיוס צפוי לעזוב את תפקידו לקראת שימוע שאמור להיערך לו בפרלמנט הבריטי, בעקבות שערוריית הזיוף בה היו מעורבים סוחרים מהבנק ■ שעות ספורות לאחר מכן הגיע הפרסום הרשמי

מרקוס אגיוס, יו"ר בנק ההשקעות ברקליס, התפטר מתפקידו בעקבות שערוריית זיוף הריביות בה היה מעורב הבנק, בעקבותיה הרגולטורים בבריטניה הטילו על הבנק קנס של 456 מיליון דולר. העיתון הבריטי "גארדיאן" דיווח לראשונה על ההתפטרות הצפויה, ושעות לאחר מכן יצא הפרסום הרשמי.

אגיוס, שכיהן כיו"ר הבנק ב-5.5 השנים האחרונות, עוזב את תפקידו לקראת השימוע שאמור להיערך בפרלמנט הבריטי, בו הוא יתושאל ע"י נבחרי הציבור הבריטים על חלקו של בנק ההשקעות אותו הוא ניהל בפרשה שגרמה לזעזוע בכלכלת המדינה והשפיעה על ריבית הליבור - הריבית בה משתמשים הבנקים כדי לקבוע את שיעור ריבית ההלוואות הפנימיות שלהם.

מייקל רייק, רואה חשבון בבנק ההשקעות וחבר בדירקטוריון, יחליף את אגיוס בתפקיד המנכ"ל.

כאמור, במרכז הפרשה עומדים מספר סוחרים שזייפו את המסמכים המתעדים את פעולות ההשקעות שלהם, במטרה להגדיל את רווחיהם, עניין שהשפיע על תנודות ריבית הליבור. בעקבות הפרשה הרגולטורים הבריטים קנסו את הבנק בסכום חסר תקדים של 456 מיליון דולר.