איראן על אמברגו הנפט: "מוכנים לחלוטין לכל האפשרויות"

שר הנפט של איראן, רוסטאם קאסמי, על אמברגו הנפט האירופי על ממשלתו שנכנס אמש לתוקף: "כל האפשרויות הרלוונטיות נשקלו על ידי הממשלה האיראנית"

משטר האיתוללות באיראן לא מתרגש מאמברגו הנפט של האיחוד האירופי על המדינה, אשר נכנס לתוקף בתחילת השבוע (א') - וגורמים באיראן מוסרים כי המדינה הייתה מוכנה לחלוטין לתרחיש זה.

זאת, כאמור, לאחר כניסת אמברגו הנפט של אירופה על איראן לתוקף - כחלק מהסנקציות הכלכליות שמופעלות עליה, במטרה לעצור את תוכנית הגרעין הצבאית שלה. לפי דיווחים מוקדמים בסוכנויות הזרות, מרבית בתי הזיקוק באירופה נערכו לכניסת האמברגו לתוקף, בעוד מדינות דוגמת סעודיה ועיראק העלו גם הן את תפוקות ייצור הנפט שלהן.

"כל האפשרויות הרלוונטיות נשקלו על ידי הממשלה האיראנית, בכדי להתמודד עם הסנקציות - ואנו מוכנים להן לחלוטין", אמר שר הנפט של איראן, רוסטאם קאסמי, בתגובה רשמית מצד המשרד אשר פורסמה באתר האינטרנט שלו.

לפני כניסת הסנקציות לתוקפן, נזכיר, הייתה אחת מספקיות הנפט הגדולות ביותר עבור אירופה - אשר צרכה מאיראן קרוב ל-600 אלף חבית נפט ביום (לפי נתוני הסוכנות הבינלאומית לאנרגיה).

לדברי קאסמי, הנפט האיראני עדיין נמכר בשווקים הגלובליים, וכי כלל יבואני הנפט בעולם יהיו הנפגעים העיקריים מהמהלך - שצפוי להעלות את מחירה של חבית נפט, לפי הערכות כלכלנים רבים, לגבהים חדשים.