החל מהשנה הבאה: חיילי המילואים יקבלו החזר על דלק

הרמטכ"ל החליט כי חיילי המילואים יקבלו החזרי נסיעות על שימוש ברכבם הפרטי בדרכם לבסיסים בזמן תעסוקה מבצעית ■ דובר צה"ל: "להעניק לאנשי המילואים את כל הנדרש לביצוע משימותיהם"

החל מהשנה הבאה חיילי המילואים שהוציאו מאות שקלים על דלק בדרכם לבסיסי המילואים, יקבלו החזר על שימוש ברכבם הפרטי. כך מדווח הבוקר (ב') העיתון "ידיעות אחרונות". הרמטכ"ל בני גנץ קבע כי חיילי המילואים יקבלו החזרי נסיעות לרכבם האישי, ולא רק שוברי נסיעות בתחבורה ציבורית שברוב המקרים לא נעשה בהם שימוש.

שנים ארוכות התלוננו אנשי המילואים כי הם נאלצים לשלם מכיסם עבור הוצאות הנסיעה לבסיסים כאשר הרוב הגדול עושה זאת ברכבם הפרטי. עליית מחירי הדלק הפכו נסיעות לתעסוקה מבצעית בדרום הארץ עול כלכלי ניכר. כשהעלו חיילי המילואים טענה זו בפני הקצונה הבכירה, בצה"ל השיבו להם כי אין את התקציב הדרוש למימון זה.

בשבוע שעבר הרמטכ"ל גנץ החליט למצוא את המימון הנדרש להחזרי הנסיעות בהיקף של עשרות מיליוני שקלים בשנה. לפי ההחלטה, כבר בשנת 2013 יקבלו חיילי המילואים החזרים ואף נבחנת אפשרות להתחיל את המהלך כבר השנה. ועדה בצה"ל תקבע תחשיב לתשלום ההחזר, שיועבר ישירות לחשבון הבנק של חיילי המילואים. לחיילי המילואים חולקו שוברים לנסיעה ברכבות ובאוטובטוסים אך רבים מהם כאמור נמנעו מלהשתמש בהם ובחרו לנסוע לאימון ברכבם הפרטי.

מדובר צה"ל נמסר בתגובה כי "מערך המילואים הינו עמוד התווך של צה"ל והחברה הישראלית. צה"ל פועל רבות לאורך כל ימות השנה על מנת להעניק לאנשי המילואים את כל הנדרש לביצוע משימותיהם. כחלק מההערכה הרבה למערך זה, החליט הרמטכ"ל רב-אלוף בני גנץ בימים האחרונים על מתן החזר כספי לאנשי המילואים עבור נסיעות, שיחליף את שוברי האוטובוס שהיו נהוגים עד כה. בימים הקרובים תוצגנה החלופות השונות לביצוע החלטה זו".