הממלכה המאוחדת

ערוצי הטלוויזיה השונים מציעים מגוון של תוכניות טלוויזיה מרחבי הממלכה

"לות'ר" ו "מבוגר אחראי", ב' מ-21:00, "יס OH"

כאילו כדי לנחם את כל האנגלופילים שבינינו על יכולתה הדלה של הנבחרת הלאומית במשחקי ה"יורו", מציעים ערוצי הטלוויזיה השונים מגוון של תוכניות טלוויזיה מרחבי הממלכה המאוחדת. רק אתמול קיבלנו כאן בברכה שידור חוזר של "כן אדוני השר", ערוץ הספורט הביא אותנו אל רגעי ההכרעה של טורניר ווימבלדון, וגם ערוץ הסדרות של חברת הלוויין, נרתם למשימה ומשדר מהערב שתי סדרות מוערכות מתוצרת אנגליה. הראשונה, "לות'ר" 21:00, היא לכאורה (ותיכף נחזור ל"לכאורה"), סדרת משטרה שכבר ראיתם: בלש משטרתי קשוח, עם צדדים אפלים באישיותו המתבטאים בהתקפי זעם, משרת ביחידה מיוחדת לפענוח פשעים חמורים. את המחיר על מסירותו לעבודה הוא משלם בבית, כשאשתו הנזנחת מתאהבת באחר (מה שלא בדיוק מיטיב את מצבו). למה "לכאורה"? כי משהו כאן בכל זאת נבון יותר, שנון יותר ושונה מרוב הסדרות שהכרנו מאותו הז'אנר. אפילו דמויות המשנה הן מורכבות יותר מאשר אוסף של מניירות שמאפיין לרוב דמויות דומות בסדרות אמריקניות.

מי ש"לות'ר" אינה מספיק אפלה עבורו, מוזמן להמשיך עם "מבוגר אחראי" (22:00), שהיא בעצם "מבוגרת אחראית". למה הסדרה הזאת אפלה יותר? אולי מפני שהיא מבוססת על מקרה אמיתי של הרוצחים הסדרתיים פרד ורזמרי ווסט.

תעצרו את העיר

TLV*, ב'-ד', "הוט בידור ישראלי"

כמה שהסדרה הזאת טיפשית לפעמים - עדיין אני מחבב אותה, אולי מפני שאני זוכר את ימיי כתל-אביבי חדש, אי שם לפני 21 שנים. ההתרגשות הראשונית מכל המקומות שעליהם קראת במדורי הרכילות, המפורסמים שבהם אתה נתקל ברחוב (מהר מאוד אתה לומד שלא להביט, שכן אם יש משהו נשגב יותר מלראות "סלב", הוא להתעלם ממנו...) והרצון להשתייך, ומהר, לנרקיסים מלכי-הביצה. נכון שהסגנון השתנה, הקצב נהיה מהיר יותר ו"הנוער של היום" (אלליי, כמה זמן חיכיתי להשתמש במשפט הזה!), מונע לא תמיד מאתגר מקצועי, אלא מהרצון לעבור במסלול המהיר אל הפרסום וההצלחה, ובכל זאת - בנאיביות של נדב, עדן, לריאן וליאור (גם כאשר היא מטופשת להחריד), יש משהו כן. העובדה שהעונה החדשה מושקת בימי ראשית הקיץ, מבטיחה לה כמו בעונה הקודמת ממש, התנפלות של צעירים שעבורם תל-אביב היא עיר האפשרויות הבלתי מוגבלות, שהופכים את הריאליטי הזניח הזה, למשהו שמדברים עליו ברשת. האם לגלות להם כבר עכשיו שהכול הבל, או לתת להם לגלות זאת בעצמם?