שדה תעופה בתמנע יוצא לדרך: רש"ת פרסמה מכרז להקמה

הנמל, שימוקם כ-19 ק"מ צפונית לאילת, ישמש בעיקר לטיסות ליעדים באירופה ולטיסות פנים-ארציות ■ עלות הפרויקט מוערכת בכ-1.6 מיליארד שקל וזמן הקמתו המשוער הוא כשלוש שנים מתחילת העבודות

שנה אחרי החלטת הממשלה להקים שדה תעופה בינלאומי בתמנע מפרסמת היום (ב') רשות שדות התעופה (רש"ת) מכרז לבחירת חברת ניהול להקמה ותכנון של הנמל שייקרא על שם אילן ואסף רמון.

המכרז הוא לחברה הנדסית בעלת ניסיון, שתהווה את הזרוע המבצעת ותפעל בהנחיית חטיבת ההנדסה של רש"ת. החברה שתיבחר תהיה אחראית על שלבי התכנון, הביצוע והבקרה של נמל התעופה.

כאמור, המכרז הוא בהמשך להחלטת ממשלה מיולי 2011 להטיל על רש"ת להקים נמל תעופה בינלאומי בתמנע שליד אילת, שיחליף את פעילות שדות התעופה הקיימים באילת ובעובדה וישמש כנמל תעופה אלטרנטיבי לשעת חירום. על פי ההחלטה, מימון הפרויקט יחול במלואו על ידי רש"ת והיא תהיה רשאית לגייס חלק מעלות הפרויקט ממקורות חיצוניים. כך, יתאפשר לרש"ת להגיע להסדר עם מינהל מקרקעי ישראל, במסגרתו ימומן חלק מהפרויקט באמצעות מכירת המקרקעין של שדה התעופה באילת.

הנמל, שימוקם כ-19 ק"מ צפונית לאילת, ישמש בעיקר לטיסות ליעדים באירופה ולטיסות פנים-ארציות. הפרויקט יכלול, בין היתר, הקמת מסלול המראות ונחיתות באורך של כ-3,500 מטר, מגדל פיקוח וטרמינל מרווח וברמת שירות גבוהה, עמדות חניה למטוסים רחבי גוף ובינוניים, רחבות חניה למטוסים גדולים, אזורי תפעול, חנויות "דיוטי-פרי", מערך כבישים חדש ומגרשי חניה.

עלות הפרויקט מוערכת בכ-1.6 מיליארד שקל וזמן הקמתו המשוער הוא כשלוש שנים מתחילת העבודות.