ממשלת פינלנד מאיימת לטרפד החלטות הפסגה האירופית

ממשלת פינלנד טוענת שההחלטות שהתקבלו במהלך הפסגה לא יצליחו לייצב את השווקים ■ על מנת שהחחלטות ייכנסו לתוקף, כל 17 מדינות גוש האירו חייבות לאשר אותן בפרלמנטים שלהן

כנראה שהשמחה של השווקים בנוגע להחלטות שהתקבלו בפסגת מנהיגי גוש האירו במהלך סוף השבוע הייתה מוקדמת מדי. ממשלת פינלנד הודיעה היום שהיא מתנגדת לאחת מההחלטות שהתקבלו בפסגה ובשל כך מאיימת לטרפד אותה, שכן על מנת שההחלטות ייכנסו לתוקף חייבות כל 17 המדינות בגוש האירו לאשר אותן בפרלמנטים שלהן.

הממשלה הפינית הודיעה היום שהיא מתנגדת לסעיף שמאפשר לקרן הייצוב הקבועה של גוש האירו (ה-ESM) לקנות אגרות חוב ממשלתיות, מהלך שנועד לשמור על רמת תשואות סבירה לאגרות חוב של מדינות כמו איטליה וספרד. גם דובר של משרד האוצר ההולנדי אמר היום שממשלתו מתנגדת למהלך הזה.

"בגלל התערבות של פינלנד, וגם של הולנד יחד עם מדינות נוספות, הצלחנו למנוע את פעולות ה-ESM בשווקים המשניים", נכתב בהודעה מטעם הממשלה לוועדה בפרלמנט הפיני. "פינלנד חושבת שהצעד הזה לא מספיק טוב על מנת לייצב את השווקים", אמר גורם בממשלה הפינית.

בדברים שאמר היום דובר של משרד האוצר ההולנדי נשמע איום מרומז בנושא הזה. "השימוש במנגנונים הקיימים לרכישת אגרות חוב יהיה יקר מאוד ויתבצע רק אם כל 17 המדינות החברות בגוש האירו יתמכו פה בהצעה. זה אומר שגם הולנד צריכה להצביע בעד", אמר הדובר. "אבל כבר ביום שישי הביע ראש הממשלה שלנו למהלך של רכישת האג"ח".