סיטי: קיימים סיכויים של 97% לראלי עצום שיימשך עד הסתיו

טוביאס לבקוביץ', אסטרטג המניות והמנתח הטכני הראשי של בנק ההשקעות סיטי, טוען שקיימים מספר אינדיקטורים, המעידים על כך שהשווקים יזנקו בקרוב ■ לבקוביץ' מבסס את הנחתו על מדד ההפתעות של סיטי ועל מודל הפאניקה-אופוריה

טוביאס לבקוביץ', אסטרטג המניות והמנתח הטכני הראשי של בנק ההשקעות סיטי, טוען שקיימים מספר אינדיקטורים כלכליים וטכנים, הן בטווח הקצר והן בטווח הארוך, המעידים כל כך שהשווקים נוטים להיכנס לראלי גדול שיימשך עד חודשי הסתיו. זאת, למרות החששות מאירופה, ההאטה בכלכלה הגלובלית, הבחירות לנשיאות ו"הצוק הפיסקאלי" בו ניצבת כלכלת ארה"ב.

טוביאס מבסס את ההנחה שלו על מודל הפאניקה-אופוריה שיצר, שכאמור הצליח לחזות בהצלחה באוקטובר אשתקד, כי קיימים סיכויים של 98% ששוקי המניות יניבו תשואות דו ספרתיות. ובכן, המודל נמצא כעת בטריטוריית הפאניקה המאותתת על סבירות גבוהה ששוקי המניות יעלו בטווח של ה-6-12 חודשים הקרובים.

מודל הפאניקה של סיטי / אתר ביזנס אינסיידר
 מודל הפאניקה של סיטי / אתר ביזנס אינסיידר

אולם, זהו לא האינדיקטור היחיד עליו מסתמך טוביאס, שמציין כי קיימת קורלציה גבוהה בין התנודתיות של מניות עם שווי שוק גבוה, עניין שמעיד על כך שהמשקיעים החליטו כי ההשפעה של נתוני המאקרו על המניות גדולה יותר מאשר השווי הריאלי שלהן או הרווחים שלהן. "כאשר התופעה הזו התרחשה בעבר, זה היה סימן שהעיד על שינוי מגמה", העיד לבקוביץ'.

בנוסף, לבקוביץ' מציין גם כי מדד ההפתעות של סיטי (Global Citi Economic Surprise Index), שקיימת קורלציה גבוהה בינו לבין מדד ה-S&P 500, שצנח לאחרונה לרמות נמוכות, עניין נוסף שיכול להעיד על שינוי מגמה. האסטרטג המהולל של סיטי ממליץ בשלב זה דווקא לרכוש מניות, אולם באותה נשימה מזהיר כי ציפיות האנליסטים מרווחי החברות שעומדים בפני עונת הדוחות של הרבעון השני, הן מוגזמות מדי ויכולות להעיב על השווקים.