"כלכלת ארה"ב הגיעה לתחתית והצמיחה תתחזק בחצי השני"

גארי שלוסברג (Gary Schlossberg) כלכלן ראשי ב-Wells Capital Management : ההתאוששות המסתמנת בתחום הבניה והתשתיות, ביחד עם הצניחה במחירי הנפט, צפויה לתמוך בכלכלת ארה"ב

אתמול התפרסמו נתוני מאקרו מעורבים בארה"ב. מדד מנהלי הרכש ירד בחודש יוני לשפל של שנה וחצי, כשהגיע לקריאה של 52.5 נקודות - קריאה נמוכה אפילו מהקריאה הראשונית שעמדה על 52.9 נקודות, ונמוכה מהצפי שעמד על 53 נקודות. בחודש מאי עמד הנתון על 54 נקודות.

סקר ה-ISM בתחום הייצור אכזב, כאשר הנתונים מראים כי קצב הייצור בחודש יוני ירד מתחת לרמת ה-50 נקודות, מה שמצביע על התכווצות. קונצנזוס האנליסטים הצביע על קריאה של 52.1 נקודות, לעומת קריאה של 53.5 נקודות בחודש מאי, אולם הקריאה של הנתון עומדת על 49.7 נקודות. מדד ההזמנות החדשות ירד ל-47.8 נקודות, מה שמצביע על התכווצות בתחום לראשונה מאז אפריל 2009.

מנגד, פורסמו גם נתוני הוצאות הבניה לחודש מאי אשר עלו מעבר לציפיות - 0.9%, כאשר צפי האנליסטים הצביע על עלייה של 0.3% - בהתאם לקצב העלייה בחודש הקודם. מדובר בעלייה החדה ביותר השנה.

בראיון ל-CNBC מעריך גארי שלוסברג (Gary Schlossberg) כלכלן ראשי ב-Wells Capital Management כי ההתאוששות המסתמנת בתחום הבניה והתשתיות צפויה לתמוך בכלכלת ארה"ב בחצי השני של השנה.

"הירידה במחירי הנפט ביחד עם הטיפול של מנהיגי גוש האירו במשבר מעודדים מאוד. בנוסף, נראה שיש שיפור מתמשך בפעילות ענף הנדל"ן ואלה יתמכו בהאצת קצב הצמיחה בחצי השני של השנה".

לגבי הנתונים המאכזבים בתעשיה הוא אומר כי "זה היה מפתיע אבל כנראה שיש מחסור בעובדים מקצועיים וזה משפיע. בנוסף, התעשיינים שומרים על מלאים נמוכים וממתינים לראות מה יקרה בעולם, בעיקר באירופה. ברבעון השני הייתה רמה מאוד גבוהה של אי ודאות על רקע המשבר באירופה ומחירי הדלק המאמירים אולם זה הולך ומשתפר וכנראה שהחצי השני של 2012 יהיה שונה".