המשבר מתעצם: אילו מדינות יעזבו את גוש האירו בקרוב?

מסקר שנערך על ידי חברת המחקר Sentix נראה: כ-55% מהמשקיעים צופים כי לפחות מדינה אחת בגוש האירו תעזוב את הפרויקט בתוך שנה אחת

כ-55% מהמשקיעים צופים כי לפחות מדינה אחת בגוש האירו תעזוב את הפרויקט בתוך שנה אחת, כך עולה מסקר חדש שנערך על ידי חברת המחקר Sentix, ומפורסם היום (ג') ב-CNBC.

בעוד משבר החובות מתעצם, ומתגבר החשש כי ממשלות ספרד ואיטליה תהיינה הבאות אחרי יוון, אירלנד ופורטוגל אשר ידרשו סיוע חיצוני - ביצעו ב-Sentix סקר בקרב 1,000 משקיעים, אשר נדרשו להביע את עמדותיהם ביחס למשבר החוב האירופי לאחר סיומה של פסגת מנהיגי האיחוד, בשבוע שעבר.

לדבריו גורמים ב-Sentix, תוצאות הפסגה, במסגרתה הוסכם על הקמתה של מנגנון פיננסי אשר יאפשר מתן הלוואות ישירות לבנקים וימצב את הבנק האירופי (ECB) כסמכות הבנקאית העליונה ביבשת, אינן ברורות כלל למשקיעים - כך לפי תוצאות הסקר.

94.5% מהמשקיעים הפרטיים סבורים כי גוש האירו יאבד חברה אחת או יותר בקרוב, בעוד יוון היא המדינה אשר סביר ביותר שתעזוב את הגוש. כ-90.3% מהמוסדיים סבורים כך גם כן.

גם כרבע (25%) מהמשקיעים סבורים כי קפריסין תעזוב את גוש האירו, בעוד כ-13.35% מהמשקיעים צופים כי פורטוגל היא זו שדווקא תעשה את צעד זה.