בנה"פ: למרות הזינוק במחירי הדירות - מצב הרוכשים השתפר

מדד משכן של בנק הפועלים עלה ב-0.2% בחודש מאי חרף עלייה חדה של 1.4% במחירי הדירות ■ הסיבה להקלה במצב רוכשי הדירות: ירידה בריבית המשכנתאות לרמה של 3.2%

שיפור קל במצבם של רוכשי הדירות בחודש מאי, חרף העלייה במחירי הדירות, וזאת בשל העלייה בשכר הממוצע במשק והירידה בריבית המשכנתאות. כך עולה ממדד משכן של בנק הפועלים, שפורסם היום (ד'). המדד עלה ב-0.2% ל-131.4 נקודות.

לפי סקר מחירי הדירות של הלמ"ס, מחירי הדירות עלו בשיעור חד של 1.4% במאי, לאחר יציבות יחסית במחירים מתחילת השנה. העלייה השנתית במחירי הדירות מסתכמת ב-2.1%.

"העלייה במדד משכן מיוחסת בעיקר להמשך הירידות בריבית על המשכנתאות ולעלייה קלה בשכר הממוצע במשק", מסרו כלכלני בנק הפועלים. מתחילת השנה ניכרת עלייה ברכישת דירות חדשות וגם בנטילת משכנתאות, בהשוואה למחצית השנייה של 2011. היקף העסקאות נותר נמוך מזה של המחצית המקבילה אשתקד. הנתונים החודשיים של מחירי הדירות מאופיינים בתנודתיות גבוהה, והעלייה החדה במחירי הדירות בסקר האחרון הפתיעה. קשה להגיע למסקנה ברורה מנתונים אלו, אך נראה כי שוק הדיור התייצב בינתיים, הן מבחינת המחירים והן מבחינת העסקאות".

לפי נתוני בנק ישראל, הריבית הממוצעת של המשכנתאות בישראל ירדה לרמה של 3.2% בחודש מאי, לעומת 3.34% באפריל. השכר הממוצע במשק עמד בחודש מארס על 8,823 שקל (הנתון המעודכן ביותר) לעומת 8,767 שקל בפברואר.

מדד משכן
 מדד משכן