"המוסדיים הם הפתרון למצוקת האשראי של עסקים בארץ"

שלומי פוגל, יו"ר קבוצת אמפא אמר הדברים בעקבת הצלחת אמפא קפיטל בגיוס של כ-80 מיליון שקל בהנפקת אג"ח פרטית למוסדיים, שהושלמה לאחרונה

"המוסדיים הם הפתרון למצוקת האשראי של עסקים בארץ", כך אמר היום שלומי פוגל, יו"ר קבוצת אמפא, על רקע הצלחת חברת אמפא קפיטל, חברת המימון החוץ בנקאי הוותיקה בישראל, בהשלמת גיוס של כ-80 מיליון שקל בהנפקת אג"ח פרטית למוסדיים.

אגרות החוב שהונפקו מדורגות בדירוג Aa3 על ידי חברת הדירוג מדרוג והן עומדות לפירעון סופי בשנת 2017 עם ריבית שנתית של 4.3% ומח"מ של 2.5 שנים. בין הגופים שהשתתפו בהנפקה שהובלה על ידי חברת מגדל חיתום בניהולו של רועי אייזנמן, נמנים עמיתים ואקסלנס. יצוין כי מדובר בהנפקה עשירית במספר שביצעה החברה בתחום המימון לציוד תעשייתי וזאת לאחר פירעון מלא של אגרות החוב שהונפקו במסגרת ששת ההנפקות הראשונות שהונפקו על ידי החברה במתכונת זהה ונפרעו בהצלחה.

לדברי רן שלו, מנכ"ל אמפא קפיטל, "ראינו ביקושים מלאים בהנפקה והיא נסגרה בריבית שנתית טובה של 4.3%. אנו רואים כאן הבעת אמון גדולה מצד המשקיעים, קל וחומר כאשר אנו נמצאים באקלים קשה בו אגרות חוב לא מעטות נסחרות בתשואות דו ספרתיות. אגרות החוב שהנפקנו מגובות בתזרימי מזומנים של עסקאות ליסינג והלוואות בפיזור ענפי מגוון כמו גם בפיזור לקוחות רב. דבר זה עומד בבסיס הדירוג של אגרות חוב אלו ומשקף את עוצמתן ואת יכולתן הצפויה לפרעון הקרן והריבית.

"זאת ועוד, מכיוון שתשלומי לקוחותינו, אשר כאמור מגבים את האגרות, הינם חודשיים, אזי אנו מסוגלים לשלם בקופון חודשי למחזיקי האגרת. מנגנון זה מכונה בעגה המקצועית PASS THROUGH קרי מה שנכנס יוצא. מנגנון זה והייחודיות של קופון חודשי, מהווים יתרון בקרב משקיעים רבים המעדיפים להינות מהשקעה המוחזרת בתשלומים חודשיים".