ההיסטוריה מלמדת: 85% סיכוי לראלי עד סוף השנה

האנליסט ואסטרטג השווקים סאם סטוול מ-S&P Capital IQ, ניתח את התנהגות המדד בכל שנת בחירות בארה"ב מאז 1990 ■ והמסקנות? אופטימיות מאד

האם אנו עומדים בפני ראלי בשוקי האמריקני במחצית השנייה של שנת 2012? האנליסט ואסטרטג השווקים סאם סטוול (Sam Stovall), מפרסם היום (ד') ניתוח מעניין על התנהגות השווקים בארה"ב בכל שנת בחירות שהתרחשה במדינה מאז 1990. סיכום הנתונים מצביע על תמונה מעניינת מאד, ואופטימית משהו.

"בראייה היסטורית ובכל הקשור למניות, הגרוע ביותר השנה כבר מאחורינו", כותב סטוול, המכהן גם כמנהל ההשקעות ב-S&P Capital IQ. "בשנת בחירות, ה-S&P500 בדרך כלל עולה בחודשים ינואר-מארס, יורד באפריל ומאי, ומסכם את המחצית בעליות בחודש יוני. לפיכך, השנה, המדד לא תאם להתנהגותו הממוצעת רק בחודש פברואר".

במידה וה-S&P500 ימשיך ב"התנהגותו" הממוצעת בראייה היסטורית, מציין סטוול כי עלינו לצפות למחצית שנה שנייה אופטימית במיוחד: "הגרוע ביותר מאחורינו, הנמוך השנתי של המדד מגיע ב-78% מהמקרים במחצית הראשונה של השנה, כאשר כ-85% מהרמות הגבוהות של המדד מגיעות במחצית השנייה של השנה. 70% מהן, ברבעון הרביעי".

"העליות החזקות ביותר ביותר של המדד מגיעות ברבעון השלישי, כאשר הוא עולה בממוצע כ-5% - בכ-61% מהמקרים", ציין סטוול. "החודשים יולי ואוגוסט הם החזקים ביותר, בהם עולה המדד בממוצע כ-2% וכ-3% בהתאמה. גם ארבעת החודשים הנותרים בדרך כלל חיוביים".