לדור התנצל בפני אולמרט: "לא הייתה כוונה לפגוע בך"

אולמרט תבע 150 אלף שקל מפרקליט המדינה ועיתון "הארץ", בגין דברים שאמר עליו בראיון לעיתון בפברואר 2011 ■ בעקבות התנצלות לדור - התביעה נמחקה

תביעת לשון הרע שהגיש ראש הממשלה לשעבר, אהוד אולמרט, נגד פרקליט המדינה, משה לדור, מגיעה לסיומה: בהודעה משותפת מטעם שני הצדדים, שהוגשה היום (ד') לבית משפט השלום בתל-אביב, מתבקשת השופטת ריבה ניב למחוק את התביעה.

זאת, בעקבות סיכום שאליו הגיעו הפרקליטות ובאי-כוחו של אולמרט, במסגרתו שיגר לדור מכתב לאולמרט, ובו הביע צער על כך שאולמרט חש עצמו נפגע מהדברים שאמר לדור בראיון שפורסם במוסף "הארץ", וציין כי לא הייתה בכוונתו לפגוע בראש הממשלה לשעבר.

תביעתו של אולמרט הוגשה כנגד לדור באופן אישי וכנגד עיתון "הארץ", על סך 150 אלף שקל, בעקבות ראיון שהעניק פרקליט המדינה למוסף "הארץ" בפברואר 2011, שבמסגרתו התייחס לפרשת הולילנד, שבה הוגש כתב אישום נגד אולמרט ואחרים, וכן להלוואה שקיבל אולמרט מידידו, ג'ו אלמליח.

ביחס להלוואה אמר לדור: "זה סיפור שערורייתי בצורה בלתי רגילה. הטענה היא כי אלמליח נתן לאולמרט ב-1993 כ-75 אלף דולר כהלוואה. בשנה ההיא, בסכום הזה היה אפשר לקנות דירה בשכונת קריית יובל. אני מהחברים שלי עוד לא קיבלתי ופל במתנה בחיים, אוקיי? ועד היום ההלוואה הזאת לא הוחזרה".

המדינה הגישה לבית משפט השלום הודעת הכרה בחסינות עובד ציבור, בנימוק כי לדור העניק את הראיון במסגרת תפקידו כפרקליט המדינה, וביקשה להיתבע במקומו. השופטת ניב דחתה את הודעת ההכרה.

בערעור שהגישה המדינה לבית המשפט המחוזי בעניין זה נמתחה ביקורת על התנהלות המדינה בהליך ההכרה בחסינות, ובעקבות זאת קיימה המשנה ליועץ המשפטי לממשלה, עו"ד שרית דנה, הליך מחודש שבסופו הוכרה מחדש חסינותו של לדור, והמדינה הגישה בשנית הודעה לבית המשפט, שלפיה היא מחליפה את לדור כנתבע. ואולם בעקבות מחיקת התביעה כעת, התייתר גם בירור סוגיה זו של החסינות.

חתומים במשותף

על ההודעה שהוגשה היום לבית המשפט חתומים במשותף באי-כוחו של אולמרט, עורכי הדין אלי זהר ורקפת פלד, וכן נציגות הפרקליטות, עורכות הדין גלי בהרב-מיארה ושירלי אנגלרד, ועו"ד מיבי מוזר המייצג את "הארץ".

בהודעה נמסר כי אולמרט מבקש מבית המשפט למחוק את תביעתו, לאחר ש"הצדדים באו בדברים ביניהם, ובמסגרת זו הועבר לבאי-כוחו של אולמרט מכתבו של פרקליט המדינה".

לדור עצמו כתב במכתב שהועבר לאולמרט, והממוען פורמלית לפרקליטות שייצגו אותו בהליך, כי "אני מצר על כך שבעת מתן הראיון לעיתון 'הארץ' לא הייתי ער לדיווח שמסר מר אולמרט למבקר המדינה ביולי 2010, ובו נאמר כי ביולי 2010 החזיר את הכספים שקיבל מד"ר אלמליח ב-1993, כשהעתק מהדיווח הוגש לבית המשפט ביולי 2010, כראיה במשפטו של מר אולמרט".

"מביע צער"

עוד כתב לדור כי "באשר לראיון ככלל, כוונת הדברים הייתה לתת דיווח על העשייה והעמדות של הפרקליטות כפי שאלה מוצגות בבית המשפט, בתשובה לשאלות, בין השאר ביחס לתיקים העוסקים באישי ציבור. בדבריי בראיון בנוגע למר אולמרט לא הייתה כוונה לפגוע במר אולמרט בכל דרך שהיא, ומכל מקום אני מביע צער על שמר אולמרט חש נפגע מהדברים".

במשרד המשפטים הדגישו היום כי תביעת לשון הרע טרם החלה להתברר, ואפילו טרם הוגש כתב הגנה הסוקר את עמדת המדינה והעובדות הרלוונטיות הידועות לה בפרשה.

בהודעת ההכרה בחסינותו של לדור שהוגשה לבית המשפט הכירה המדינה כי לדור "ניאות להעניק את הראיון ולהשיב לשאלות כחלק מחובותיו במסגרת תפקידו השלטוני, ועל כן המדינה היא בעל הדין הנכון ולא פרקליט המדינה באופן אישי. ההודעה לבית המשפט הוגשה היום איפוא מטעם המדינה, פרקליט המדינה, אולמרט ועיתון 'הארץ'".

לטענת משרד המשפטים, "הפרקליטות, כמייצגת המדינה, ופרקליט המדינה, סבורים היו כי הבהרת הדברים במתכונת האמורה, שהביאה גם למחיקת התביעה בהסכמה, הייתה הצעד הנכון והמתבקש לעת הזו". ‏‎‎‏(ת"א 33258/02/11).