98 מיליון דולר שכנעו את דרון וויליאמס להישאר בנטס

הקבוצה מברוקלין פינתה 40 מיליון דולר בתקרת השכר כדי להפציץ בשוק הפרי-אייג'נטס; עכשיו מנסים להביא גם את דווייט הווארד מאורלנדו

ברוקלין נטס (לשעבר ניו ג'רזי נטס), אחת מהקבוצות החלשות ב-NBA בשתי העונות האחרונות, צפויה לצאת מהקיץ הנוכחי כאחת מהקבוצות החזקות ביותר. הנטס, שיעברו לשחק באולם החדש בברוקלין, שיחררו את מרבית הכוכבים שלהם ויכולים להחתים שחקנים חדשים על חוזים בהיקף של 40 מיליון דולר לעונה הקרובה - יותר מכל קבוצה בליגה.

עם פתיחת שוק הפרי-אייג'נטס עומד תקציב השחקנים של הנטס על 17 מיליון דולר בלבד. הראשון שייהנה מהחופש של הנטס מתחת לתקרה הוא שחקן הקבוצה דרון וויליאמס, שהחליט לקבל את ההצעה של הנטס לחוזה מקסימום של 98 מיליון דולר ל-5 שנים. וויליאמס מנצל בכך את הסעיף ב-NBA שנועד למנוע מעבר של שחקנים בין קבוצות בליגה. אם היה מחליט לעבור לקבוצה אחרת, ובמקרה שלו לקבל את ההצעה של דאלאס מאבריקס, היה יכול לקבל חוזה מקסימום של 75 מיליון דולר בלבד ל-4 שנים.

הנטס, שנרכשו לפני שנתיים על ידי המיליארדר הרוסי מיכאיל פרוחורוב, מנסים כעת לצרף גם את דווייט הווארד מאורלנדו מג'יק. הווארד כבר ביקש מהמג'יק טרייד, אלא שבמקרה שלו הוא תלוי ברצון של המג'יק לשחררו, מאחר שהוא מחזיק בחוזה לעונה נוספת בקבוצה בגובה 19 מיליון דולר.

בעונות האחרונות היו שתי קבוצות שפירקו את כל הסגל ושחררו את רוב השחקנים כדי לפנות מקום בתקרת השכר לקבוצה אטרקטיבית - ניו יורק ניקס, שבנו את המיזם עם כרמלו אנתוני ואמרה סטודמאייר; מיאמי היט עשו אותו דבר לפני שנתיים כשצירפו את לברון ג'יימס וכריס בוש.

קבוצות נוספות שמגיעות לשוק הפרי-אייג'נטס עם הרבה כסף לבזבוזים: ניו אורלינס הורנטס 29 מיליון דולר, פיניקס סאנס 27 מיליון דולר, בוסטון סלטיקס 25 מיליון דולר (למרות ש"בזבזו" כבר 11 מיליון דולר על קווין גארנט). כל הקבוצות שנמצאות כבר מעל התקרה - ביניהן לוס אנג'לס לייקרס ומיאמי היט - יכולות לצרף שחקנים רק דרך עסקאות טרייד, או באמצעות סעיף Mid-level exception שמאפשר להן להחתים שחקנים חופשיים בשכר של עד 5 מיליון דולר לעונה (או עד 3 מיליון דולר במידה ושילמו "מס לוקסוס" בעונה הקודמת).