האם אלווריון תימכר לקרן הפרייבט אקוויטי פורטיסימו?

אחרי שנפלה 75% בשנה, חברת ציוד התקשורת המוכה מחפשת חילוץ, וגם מכירת השליטה לקרן של יובל כהן עומדת על הפרק

לאחר שהודיעה, עם פרסום תוצאות הרבעון הראשון, כי היא שוקלת מהלכים אסטרטגיים לצורך "שיפור והגדלת הערך למשקיעים", נדרשת אלווריון לפעול כעת. מצבה של החברה, שמפתחת ומספקת ציוד לתקשורת אלחוטית, דורש הרבה יותר מאשר שינוי קוסמטי: אלווריון סובלת כיום מחסרון כרוני בקופת המזומנים, שעמדה על כ-51 מיליון דולר בסוף הרבעון הראשון; היקף המכירות שלה ממשיך להידרדר; מספר העובדים מצטמצם; ושווי השוק שלה ירד לשפל חדש של 24 מיליון דולר, נכון לאמש.

ההערכות הראשוניות בעקבות הדיווח של החברה, לפני כחודשיים, התרכזו סביב שינוי כזה או אחר בפעילות המסורתית והמפסידה של החברה - פתרונות לציוד המבוסס על טכנולוגיות ה-WiMAX אשר מיועד לספקיות שירותי הטלקום. התחום המסורתי של החברה הוא עדיין סגמנט ההכנסות המוביל, עם כ-50% מהמכירות. במבט ראשון נראה היה כי לאלווריון יש כוונה למכור או אף לסגור את הפעילות הזו, שגוררת את החברה להפסדים כבדים כבר תקופה ארוכה.

אלווריון , כפי שהצהירה החברה פעמים רבות, מתכוונת לשנות כיוון. בכדי לבצע את המהלך היא נדרשת לבצע שינויים משמעותיים, שיאפשרו לה להאיץ את הפעילות בתחום החדש: ציוד תקשורת אלחוטית לטווחים קצרים, שיספקו בין השאר פתרונות להתמודדות עם הפחתת העומסים הרשתות הסלולריות.

בתחום זה, שהיווה כ-30% ממכירות החברה ברבעון הראשון, מסתמכת אלווריון על רכישתה של Wavion בסוף 2011 תמורת כ-30 מיליון דולר.

15 מ' ד' יספיקו לרכישת השליטה?

בכדי להאיץ את הפעילות בתחום חדש, נדרשים גם אמצעים כספיים ניכרים. בין השאר, תנסה אלווריון להיעזר בקו אשראי שקיבלה מסיליקון וואלי בנק בסוף 2011, בגובה של 30 מיליון דולר. אולם לא בטוח שלחברה יהיו האמצעים בכדי לעמוד באתגר. בסך הכול איבדה אלווריון יותר מ-60% מיתרת המזומנים שלה בשלוש השנים האחרונות, ועם הצורך להחזיר חובות ולבצע חדירה אגרסיבית לשוק חדש - לא נראה שהדימום ייפסק בעתיד הקרוב. כך שעל הפרק ישנה, מן הסתם, גם מכירת השליטה בחברה.

במקרה כזה, סביר שקשה יהיה למצוא רוכש אסטרטגי בצד השני. אלווריון עשויה להידרש לשינוי כיוון עסקי משמעותי יותר, כזה שייתכן שרק מישהו מבחוץ, שמנתח את מצב החברה באופן קר ויכול לספק לה גב פיננסי משמעותי, יכול לבצע. במקרה כזה הכתובת היא קרנות הפרייבט אקוויטי.

באחרונה עלתה אפשרות כזו לפחות במקרה אחד: מול קרן פורטיסימו של יובל כהן, אשר על פי הערכות הציעה לרכוש את השליטה בחברה (40%-50%) לפי שווי של כ-30 מיליון דולר, קרי בהשקעה של 15 מיליון דולר בלבד. הקרן הוכיחה את יכולותיה בשינוי כיוון בפעילות של חברות היי-טק, שמתקשות למצות את הפוטנציאל שלהן, כמו במקרים של נור מקרופרינטרס, Cadent ובאחרונה גם AOD.

ייתכן שאלווריון נמצאת גם במגעים עם קרנות אחרות, שיספקו את התשתית הניהולית והפיננסית הנדרשת לביצוע המהלכים הנחוצים. באלווריון בחרו לא להגיב לדברים, ומפורטיסימו לא נמסרה תגובה.

מניית אלווריון
 מניית אלווריון