נתניהו על דוח פלסנר: "המשתמט לא יקבל כמו המשרת"

ראש הממשלה התייחס הערב לראשונה למסקנות ועדת פלסנר: "החרדים חייבים להשתלב בשירות הצבאי והם וערביי ישראל חייבים להשתלב גם בשירות האזרחי" ■ מופז: "זמן להכרעות - לא למריחות"

ראש הממשלה, בנימין נתניהו, התייחס הערב לראשונה למסקנות ועדת פלסנר ואמר כי "הן כוללות עקרונות חשובים בכיוון הזה, אך דרושה התייחסות יותר יסודית לשילוב הערבים בשירות האזרחי". עם זאת, טרם שוחח ראש הממשלה עם יו"ר קדימה שאול מופז ועדיין לא נקבעה פגישה בין השניים. נוסח ההודעה לא תואם עם מופז.

"אנחנו עומדים בפני שינוי היסטורי בחברה הישראלית, המצב שהיה לא יכול להימשך, החרדים חייבים להשתלב בשירות הצבאי והם וערביי ישראל חייבים להשתלב גם בשירות האזרחי", המשיך ראש הממשלה, "הכוונה שלי היא להביא לכנסת הצעת חוק משולבת לחרדים וערבים כאחד, שתזכה לרוב בכנסת ושניתן יהיה ליישם אותה בפועל. אני נחוש להביא לגידול דרמטי בשיעור ההתתפות בנטל של חרדים וערבים כאחד, לא נאפשר עוד מצב שלאלה שאינם משרתים יהיה מעמד זהה לאלה שמשרתים. המשתמט לא יקבל כמו המשרת".

מחר צפוי ראש הממשלה להיפגש עם ראשי סיעות הקואליציה במטרה להגיע להסכמות לקראת גיבוש הצעת חוק.

יו״ר קדימה שאול מופז קיבל באכזבה את הודעת ראש הממשלה כפי שפרסמה בתקשורת. לדברי מופז, מדובר ב"הודעה שנמנעת מקבלת עקרונות הועדה לשיוויון בנטל ומאמירות ברורות של שירות לכל".

"שילובם של אזרחי ישראל הערבים בשירות האזרחי צריך להיעשות על פי המלצות דוח הועדה לשוויון בנטל. הודעת רה״מ מתחמקת מהאתגר העליון של תיקון אי החוקיות ואי הצדק שבמתן פטור גורף לאוכלוסיה החרדית. אזרחי ישראל ציפו לאמירות ברורות מראש הממשלה. המשרתים והמשרתות ציפו להכרעה מנהיגותית וצדק היסטורי ואפקטיבי - ועלול להסתמן שלא כך.זו השעה למעשים ולא לדיבורים. להכרעות ולא למריחות".