"ספר הבז'" הסיני מראה: צמיחה חיובית מפתיעה בכלכלה

למרות שלל עדויות על האטה בצמיחה בכלכלה הסינית, חברת מחקר עצמאית בשם CBB International LLC פרסמה נתוני סקרים מעודדים על מצב הכלכלה השנייה בגודלה בעולם

למרות שלל עדויות על האטה בצמיחה בכלכלה הסינית, חברת מחקר עצמאית פרסמה היום (ה') נתונים ממעין "ספר בז'" סיני - בדומה לנתון דומה המתפרסם בארה"ב - אשר מצביעים על עלייה בשיעור הצמיחה בכלכלה השנייה בגודלה בעולם, ברבעון השני של שנת 2012.

ספר הבז' בארה"ב, נזכיר, הינו נתון רשמי המפורסם מדי חודש על ידי הפדרל ריזרב ובוחן את הפעילות הכלכלית ב-12 המחוזות המרכזיים של הבנק המרכזי.

במסגרת "ספר הבז'" הסיני, ראיינו נציגים מחברת המחקר CBB International LLC בניו יורק יותר מ-2,000 מנהלים ובנקאים במשק הסיני. התמונה הכוללת העולה מהסקר, הינה כי פעילות הייצור והמכירות בסין עלו ברבעון השני של השנה - כאשר סיכום של הנתונים הועבר באי-מייל לידי סוכנות "בלומברג", אשר פרסמה אותם היום.

לפי הדוח, כ-4 מתוך 5 קמעונאים שנשאלו, ציינו כי מכירותיהם הגיעו לשיא במהלך הרבעון השני - אומדן גבוה יותר מזה שהוצג ברבעון הראשון, על בסיס אותו הסקר. גם מצד הבנקאים בסין הגיעו דיווחים חיוביים על גידול בביקושים להלוואות, ותחושה של "משק יציבות עם ביקושי אשראי סבירים".

"מדובר בנתונים אשר גורמים לנו לחשוב שוב על התחזיות העגומות לסין", אומר נשיא CBB International LLC, ללאנד מילר, שציין כי הנתונים הרשמיים בסין ייתכן ו"מפגרים" אחרי הנתונים של החברה שלו, בחודש עד 3 חודשים - ולפיכך אנו צפויים לראות זינוק בנתוני המאקרו לקראת סוף הקיץ.

לפני כשבועיים הפחית הבנק המרכזי של סין את הריבית בפעם הראשונה מאז 2008 לרמה של 3.25%, זאת, כדי להמריץ את הכלכלה ולנסות להתמודד עם ההאטה הכלכלית ממנה סובלת מדינת הענק - לאחר שברבעון הראשון של השנה צמחה הכלכלה הסינית בכ-8.1% "בלבד" (בשיעור שנתי), לעומת צמיחה של 8.5% אשתקד.