10 כללי הברזל שיגרמו לכם ליהנות מהעבודה שלכם

כיצד תוכלו לבחור עבודה שתיהנו ותרגישו מסופקים ממנה? ■ אריק ברקר ממגזין "Wired" פורס עבורכם 10 "כללי ברזל" שכדאי לכם למלא

כיצד תוכלו לבחור עבודה שתיהנו ותרגישו מסופקים ממנה? אריק ברקר מהמגזין Wired פורס בשבילכם 10 "כללי ברזל" שיש למלא, בכדי לוודא שתהיו מאושרים מהמשרה שלכם.

■ כיום, מרבית האנשים לא מרוצים מהעבודה שלהם. עבודה משעממת עלולה לגרום לכם להתקף לב, ויש עדויות שמצביעות על כך שמובטלים מאושרים יותר מאלה העובדים, שלא נהנים מעבודתם. מרבית האנשים רוצים לעזוב את עבודתם בגלל שהם לא סומכים על הבוס שלהם. לפיכך, דעו מה מניע אתכם, ואילו סוגי עבודות אתם אוהבים (וגם - אילו לא).

■ הדברים הכי חשובים עבור סיפוק בעבודה, לפי הסדר: יחסים טובים עם הקולגות, יחסים טובים על הבוס, גיוון משימות וביטחון תעסוקתי.

■ סיפוק מעבודה לא נובע רק מהעבודה שלכם - עליכם לנסות לדאוג לאושר שלכם, באופן כללי: אושר כללי תורם יותר לסיפוק בעבודה, מאשר מה שסיפוק בעבודה תורם לאושר הכללי.

■ סיפוק מהעבודה הוא מרכיב חשוב בחיינו - רבים מציינים אותו כחשוב יותר מהסיפוק בחיים האישיים.

■ תפסיקו לחשוב על כסף. גודל ההכנסה לא משפיע על הסיפוק שלכם מהעבודה, אולם סיפוק מהעבודה יוביל במהרה להגדלת ההכנסה שלכם מהר יותר מכפי שתהיו מסוגלים לדמיין. אגב, תשלום לפי ביצועים ולא לפי שעה מגדיל משמעותית את סיפוק העובדים מעבודתם.

■ תחושה של אושר נקשרת על ידי רוב האנשים לתחושה של "הגשמת צרכים פסיכולוגיים" בעבודה: לימוד, אוטונומיה, ניצול יכולות, כבוד, ואמון הדדי במקרה הצורך. נסו לבחור בעבודה שתמלא עבורכם את כלל הצרכים הללו.

■ רוצים להקטין את המתח בעבודה? בקשו מהבוס לדעת מה בדיוק מצפים מכם. לעבוד יותר על המידה? זה פשוט לא שווה את זה.

■ בסופי השבוע התרחקו מעבודה ודאגו להיות פעילים - כדי שלא תחשבו עליה. אנשים שטוענים כי "זמן זה כסף" מתקשים בדרך כלל ליהנות מזמן פנוי.

■ דאגו למערכת יחסים טובה עם הבוס שלכם. אם אתם סומכים על המעסיק שלכם, זה עדיף על העלאה במשכורת. וכן, חנופה קלה טובה לבריאות שלכם. דאגו גם להיות חברים טובים לחבריכם לעבודה.

■ ולבסוף, תחושת ההנאה שלנו מהעבודה תלויה בכמה שליטה אנו מרגישים שיש לנו על המשרה שלנו, ואם אנחנו עושים משהו שאנחנו באמת טובים בו.