פסק בוררות: הפועל ת"א תפצה את קובי סוויסה ב-141 אלף שקל

יום אחרי ההכרזה של חיים רמון על רכישת הקבוצה מידי טביב, ניתן פסק בוררות ראשון נגד המועדון ■ סוויסה יהנה בין היתר מבונוס על העפלה לצ'מפיונס ליג

יממה אחרי שחיים רמון הכריז על מעבר של הפועל תל-אביב מידיו של אלי טביב, מקבלת הקבוצה פסק בוררות ראשון, במסגרת תביעה שהגיש שחקן הקבוצה בעבר קובי סוויסה כנגד המועדון.

מפסק הבורר עו"ד גבריאל הורביץ' נקבע כי מועדון הפועל תל-אביב יפצה את השחקן ב-141 אלף שקל. מדובר בתביעת בוררות שהגיש סוויסה בסוף 2011 נגד הפועל תל-אביב, שבבעלותו של אלי טביב, בגין כספים החייבים לו לטענתו בין יוני 2008 לתום עונת 2011.

סוויסה נרכש ב-2007 על-ידי הפועל תל-אביב, אז עדיין בתקופת מוני הראל ששימש כיו"ר קבוצת הניהול, עבור 250 אלף שקל מעירוני ראשון-לציון. הוא חתם בהפועל על חוזה ל-5 שנים.

למרות שאת רוב זמנו העביר בהשאלות בקבוצות אחרות (ראשון-לציון, הפועל כפר-סבא, אסי גלבוע, הפועל הרצליה), דרש סוויסה את פערי השכר המגיעים לו מהפועל תל-אביב ובנוסף בונוסים עבור העפלות של הקבוצה לשלב הבתים של גביע אופ"א ולשלב הבתים של ליגת האלופות ב-2010/11.

בפסק הבורר נקבע כי הפועל תשלם לסוויסה 84,700 שקל השלמות שכר עבור יוני-דצמבר 2010; בנוסף הוצאות רכב עבור אותה תקופה בסך 10,500; מענק עבור העפלה לשלב הבתים של ליגת האלופות בסך 44,000 שקל, ובנוסף שכר-טרחת בורר בסך 2,250 שקל - בסך-הכול יפוצה השחקן ב-141,450 שקל, לפני הצמדה וריבית.

עו"ד צ'רלי בוזגלו, שייצג את קובי סוויסה, בבוררות: "מדובר בעוד פסק בורר שמחייב את הפועל תל אביב, שניתן בתקופת ניהולו של אלי טביב, שמתגאה בניהול מקצועי לכאורה. לא דובים ולא יער. חבל שהיינו צריכים להגיע לפסק בורר כאשר הדברים היו ברורים כשמש בעניין חוזה של שחקן בהפועל תל אביב".