הפועל ת"א עברה לידי חיים רמון: "לאלי טביב אין דרך חזרה"

טביב יקבל 12 מיליון שקל עד יוני 2013, ועוד 5 מיליון שקל נוספים במשך חמש שנים; רמון: "המטרה היא שהאוהדים ירכשו בסופו של דבר 50% מהקבוצה"

הסאגה המתישה ביותר בכדורגל הישראלי בחודשים האחרונים הסתיימה: אלי טביב חדל מהיום (ד') לשמש כבעלים בפועל של הפועל ת"א, אחרי שחתם על ייפוי כוח בלתי חוזר להעברת זכויות ניהול מועדון הכדורגל, מול קבוצת רוכשים אותה הוביל הפוליטיקאי חיים רמון. גם הפרסומאי משה תאומים, מבעלי הפועל ת"א לשעבר, היה מאלו שרקמו את המהלך.

במסיבת עיתונאים שנערכה היום, אמר רמון: "רכשנו את הקבוצה מאלי טביב תמורת 12 מיליון שקל, אותם הוא יקבל עד סוף עונת הכדורגל הקרובה, ביוני 2013". הפוליטיקאי הוסיף כי טביב יקבל 5 מיליון שקל נוספים בתשלומים שיתפרסו על-פני חמש השנים הקרובות, שיגיעו מתוך הכנסות המועדון; עם זאת, רמון הבהיר כי החובות שנוצרו בתקופתו של טביב ינוקו מהתשלומים הנ"ל, "ואני מעריך אותם בכמה מיליוני שקלים, כך שבכלל לא בטוח שנצטרך להידרש לסיטואציה כזאת".

רמון הבהיר כי "למרות שהוא עדיין רשום כבעלים בהתאחדות לכדורגל, אין שום דרך שטביב חוזר להפועל ת"א, אין לו דרך חזרה. זה חתום ומוסכם והוא גם לא יהיה קשור להפועל ת"א בעתיד באופן חד משמעי. טביב נתן ייפוי כוח בלתי חוזר להעברת הקבוצה".

רמון קרא לאוהדים לרכוש מנויים, על מנת להגדיל את תקציב המועדון בעונה הקרובה: "אם יהיו מנויים, יגיעו שחקנים טובים".

"המועדון יתנהל בשקיפות מלאה", הוסיף רמון. "הכוונה היא שמחצית מהבעלות על הקבוצה תירכש על-ידי אוהדים בסופו של דבר. זה מודל שעובד טוב בגרמניה".

בעתיד הקרוב ייקבע מבנה הדירקטוריון של המועדון, שיהיה מורכב מהאנשים שיקנו חלקים מהקבוצה, מנציגי אוהדים ומשחקני עבר. מי שיטפלו באופן מיידי בהכנות של הקבוצה לעונה הבאה, ובעתיד יעבדו בכפוף לדירקטוריון, הם המינויים החדשים - היו"ר פרופסור משה בר ניב, ממייסדי המרכז הבינתחומי, ומי שימש בסוף שנות ה-80 ככונס הנכסים של הפועל ת"א; המנכ"ל אמיר לובין, יו"ר הפועל ת"א לשעבר; כמו כן, ימונה חשב חדש למועדון.

היום הדרמטי מבחינת אלי טביב התחיל כבר בבוקר, כשבפרקליטות המדינה הגישו נגדו כתב אישום בגין תקיפת האוהד הקטין של הפועל ת"א.

אלי טביב הפך לבעלים היחיד בהפועל ת"א בתחילת עונת 2011/12, לאחר שבית המשפט אישר את עסקת "הבמבי" מול שותפו לשעבר במועדון, מוני הראל. במסגרת העסקה רכש טביב את 50 האחוזים של הראל בהפועל עבור 6 מיליון שקל. את מחצית הבעלות הראשונה שלו בהפועל ת"א קיבל טביב באמצעות העברת שחקנים בקיץ 2008 מהפועל כפ"ס, הקבוצה הקודמת שבה שימש כבעלים - להפועל ת"א.