S&P: החשש ממיתון באירופה מחייב פעולה מהירה

הכלכלן הראשי של מחלקת אירופה בסוכנות דירוג האשראי מזהיר מפני המשך ההתדרדרות בגוש האירו ■ "רוב מדינות אירופה נמצאות כבר במיתון או שהן קרובות מאוד אליו"

סוכנות דירוג האשראי S&P הזהירה היום מכך שהחששות המתגברים בנוגע למיתון אפשרי בגוש האירו מחייב נקיטת פעולות מהירות מצד הממשלות בגוש. הכלכלן הראשי של מחלקת אירופה בסוכנות, אמר שעל ממשלות אירופה לפעול מהר על מנת ליישם, מהר ככל האפשר, את ההחלטות שהתקבלו בשבוע שעבר בפסגת מנהיגי אירופה בנוגע לאיחוד מערכת הבנקאות האירופית.

"המצב הנוכחי דוחף את אירופה לעבר מיתון, והסיכון לתחתית כפולה גודל", אמר ג'ון-מישל סיקס, הכלכלן של S&P, בראיון שנערך עימו בצרפת. "רוב הכלכלות באירופה כבר נמצאות במיתון, כמו איטליה וספרד, או קרובות מאוד למיתון, כמו צרפת וגרמניה".

במהלך הראיון אמר סיקס שעל מנת להלחם בהאטה, על ממשלות אירופה לפעול מהר בנוגע ליישום ההחלטות של פסגת המנהיגים שהתקיימה בשבוע שעבר. "ביצוע היא מילת המפתח", אמר סיקס בראיון. "ההסכם נותן לנו מרווח לנשימה, בואו נשתמש בזה. אין לנו הרבה זמן, צריך לפעול מהר".

אולם סיקס עלול להתאכזב מההצהרות שיצאו מכיוון מספר גורמים באירופה הבוקר שאמרו שיישום התוכניות שהוסכם עליהם בפסגה עלול לקחת חודשים בשל מחלוקות שהתגלו במהלך, ואחרי הפסגה בין המדינות. שרי האוצר של גוש האירו ייפגשו ביום שני על מנת לדון במספר נושאים שעל סדר היום כמו גם במחלוקות שצצו בין המדינות בעקבות ההחלטות של הפסגה.