אסמוסין: הפיקוח של ה-ECB על הבנקים יתחיל רק ב-2013

את הדברים אמר דירקטור הבנק המרכזי האירופי במהלך ראיון לעיתון איטלקי ■ אסמוסין גם הדגיש שיש צורך בהפרדה בין תפקידו החדש של הבנק בתור מפקח לבין תפקידו המקורי

סוכנות דירוג האשראי S&P פרסמה היום הודעה לפיה על ממשלות אירופה לפעול במהרה על מנת למנוע התדרדרות נוספת במשבר החוב ביבשת. אבל, יורג אסמוסין, חבר דירקטוריון בבנק המרכזי האירופי, מעריך שיישום אחת ההחלטות המרכזיות של פסגת מנהיגי אירופה, איחוד מערכת הבנקאות האירופית תחת פיקוחו של הבנק המרכזי, תהיה אפשרית רק בשנת 2013 לכל המוקדם.

את הדברים אמר הערב אסמוסין במהלך ראיון לעיתון האיטלקי "לה-סטמפה". "יש עדיין מספר נושאים שצריך לפתור אותם קודם לפני שהבנק יכנס לתפקיד המפקח על מערכת הבנקאות האחידה של אירופה", אמר אסמוסין בראיון. "אני מאמין שפיקוח מלא יתחיל רק בשנת 2013".

במהלך הראיון הדגיש אסמוסין את הצורך להפריד בין תפקידו החדש של הבנק בתור מפקח לבין תפקידו האחר והמקורי כמתווה מדיניות מוניטארית. "אנחנו צריכים להבטיח את ההבחנה הזאת על ידי הפרדה במבנה הארגוני ובתהליך קבלת ההחלטות".

בראיון התייחס אסמוסין גם למצבן הכלכלי של איטליה וספרד ואמר שאיטליה התקדמה בצורה טובה בנוגע לטיפול בכלכלה שלה, אך עליה לדאוג כעת לבעיית הצמיחה הכמעט אפסית של הכלכלה. בנוגע לספרד, הוא אמר שעד שהמדינה תקבל את חבילת החילוץ שהיא דרשה, ייתכן מאוד שהחוב הלאומי שלה יעלה לפני שהוא יתחיל לרדת.