אושר: עו"ד מחוייבים ללבוש גלימה גם בבימ"ש השלום

כך הוחלט בישבית המועצה הארצית של לשכת עורכי הדין השבוע ■ ההצבעה עברה ברוב של 8 קולות לעומת מתנגד אחד ■ עד עתה, עורכי הדין היו מחוייבים ללבוש גלימה רק בהופעות בביהמ"ש המחוזי והעליון

עורכי דין יחויבו ללבוש גלימות גם בעת שהם מופיעים בבתי משפט השלום. כך מסתמן בעקבות ישיבת המועצה הארצית של לשכת עורכי הדין השבוע, שבה הוחלט ברוב של 8 נגד 1 להחיל את חובת לבישת הגלימה גם בערכאות השיפוט הנמוכות. כיום מחויבים עורכי הדין ללבוש גלימה רק בהופעותיהם בבתי המשפט המחוזיים ובבית המשפט העליון. על פי החלטת המועצה, הנושא יועבר לבחינת ועדה מיוחדת של הלשכה שתנסח כללים פרטניים בנושא.

ההחלטה, שהועלתה כנושא אחרון בישיבת המועצה, הועברה על ידי יו"ר המועצה עו"ד צבי פירון כאשר חלק ממשתתפי הישיבה עזבו את המקום, והיא מעוררת מורת רוח בקרב רבים מעורכי הדין המופיעים תדיר בערכאות השיפוט הנמוכות. על פי טענתם, הצורך בגלימה בעת הדיונים מיותר, לאור העובדה שבישראל שורר אקלים חם, וכי כבוד המקצוע ומעמדן של הערכאות השונות אינו תלוי לבוש עורכי הדין.

יצוין כי בספטמבר 2010 דחתה המועצה הארצית של הלשכה, על חודו של קול, את הצעתו של ראש הלשכה דאז, עו"ד יורי גיא-רון, לחייב את עורכי הדין ללבוש גלימה בבתי משפט השלום. גיא-רון העלה את ההצעה לבקשתו של מנהל בתי המשפט דאז, משה גל, וציין כי "מניסיוננו אנו למדים שעורך דין המופיע בבית המשפט כשהוא עוטה גלימה, מדבר בצורה מכובדת יותר ומתנהל באופן מקצועי וראוי יותר".