כפי שנחשף ב"גלובס": מנואל בארוסו יבקר בארץ ביום שני

ראש הנציבות האירופית חוסה מנואל בארוסו יחל את ביקורו הרשמי הראשון בישראל ביום שני ■ על הפרק: פגישות עם נתניהו ופרס, ביקור ביד ושם ופגישה עם ראש הממשלה הפלסטיני

כפי שנחשף לראשונה ב"גלובס" לפני כשבועיים, נשיא הנציבות האירופית חוסה מנואל בארוסו יתחיל ביום שני את ביקורו הרשמי במדינת ישראל. מדובר על הביקור הרשמי הראשון של בארוסו בארץ ובהישג לא קטן למדינה שכן לאיש יש השפעה גדולה ברחבי אירופה מתוקף תפקידו.

במהלך שהותו בארץ יקיים בארוסו פגישות ביום שני עם נשיא המדינה שמעון פרסם, ראש הממשלה בנימין נתניהו ויושב ראש הכנסת ראובן ריבלין, כשעל הפרק נמצאים מספר הצעות לשיתוף פעולה כלכלי בין ישראל לאיחוד האירופי. ביום שלישי, יקבל בארוסו תואר דוקטור של כבוד מאוניברסיטת חיפה. בנוסף לכך, יבקר ראש הנציבות האירופית גם במוזיאון יד ושם בירושלים. במהלך שהותו בארץ יבקר בארוסו גם ברשות הפלסטינאית וייפגש עם ראש הממשלה הפלסטיני סלאם פיאד.

הביקור הזה של בארוסו מהווה גם ניצחון מדיני לישראל שכן היחסים בין ישראל לאיחוד האירופי התדרדרו בחודשים האחרונים. יחסיה של ישראל עם האיחוד הגיעו לשפל חדש במחצית חודש מאי, כשהמועצה האירופית גיבשה מסקנות לגבי תהליך השלום באזור, והטילה את האחריות לקיפאון המדיני בעניין באופן מובהק על ישראל.

בין יתר הנושאים שייתכן ויעלו בפגישות יהיה הסכם ACAA בתחום התרופות (Agreement on Conformity Assessment and Acceptance of Industrial Products). הסכם זה נחתם במאי 2010, אך הפרלמנט האירופי מעכב את יישומו בכך שאינו מאשרר אותו זה שנתיים, בעיקר מטעמים פוליטיים. ההתנגדות לאשרור מגיעה ממפלגות השמאל בפרלמנט.

בארוסו עצמו נמצא כבר בארץ והיום הוא יצא לסיור פרטי יחד עם ראש עיריית תל אביב רון חולדאי ברחובות העיר. אולם כאמור הביקור הרשמי שלו בארץ יתחיל רק ביום שני הקרוב.