משבר כלכלי בכדורסל האירופי? בדיחה טובה

ריאל מדריד (30 מיליון אירו), ברצלונה (28 מיליון), צסק"א מוסקבה (44 מיליון): תקציבי הקבוצות בכדורסל האירופי לעונה הקרובה יהיו גבוהים מתמיד

הגרלת הבתים של היורוליג לעונת 2012/13 עמדה בסימן ההצהרה של היורוליג להתחיל להיכנס לעידן הפיננשל פייר-פליי גם בכדורסל, במטרה למנוע קריסה כלכלית של קבוצות. ההצהרות הללו באות במקביל להמשך ההשתוללות של כמה מהקבוצות הגדולות בכדורסל האירופי גם בעונת המשחקים הקרובה.

מי שעמד במוקד בסוף השבוע האחרון הן שתי הגדולות של ספרד, ריאל מדריד וברצלונה. ברצלונה תמשיך להעמיד את אחת ממחלקות הכדורסל היקרות באירופה גם בעונה הבאה. זאת למרות תוכניות והצהרות של מועדון הכדורגל לקצץ באופן משמעותי את התקציב של המחלקות הנתמכות, ובעיקר את מחלקת הכדורסל. בארסה החליטה להעמיד את תקציב מחלקת הכדורסל על 28 מיליון אירו לעונת 2012/13, מתוך הסכום הזה 25 מיליון אירו יופנו לקבוצה הבוגרת בניסיון לזכות בתואר היורוליג אחרי שתי עונות יבשות. חלק גדול מהכסף יופנה בניסיון להשארתו של הכוכב הסלובני ארזם לורבק, שלפי "אל מונדו דפורטיבו" צפוי לקבל מברצלונה "את ההצעה הגבוהה ביותר אי פעם שקיבל שחקן כדורסל במועדון". ההצעה אמורה לשכנע את לורבק לוותר על חלום ה-NBA שלו. הזכויות על לורבק ב-NBA שייכות לסן אנטוניו ספרס, שהודיעה כבר בתחילת הקיץ שהיא בונה על השחקן לעונה הבאה.

המשבר הכלכלי בספרד לא יורגש גם בריאל מדריד, שתעמיד תקציב של מעל 30 מיליון אירו למחלקת הכדורסל בעונה הקרובה. בין היתר בגלל ההחלטה להחזיר את רודי פרננדז מקבוצת ה-NBA דנבר נאגטס ולהעניק לו חוזה לשלוש שנים תמורת 3 מיליון אירו לעונה.

קבוצת יורוליג נוספת שהודיעה כי תעמיד תקציב גבוה במיוחד בעונה הקרובה היא צסק"א מוסקבה. סגנית אלופת אירופה, שהחזירה את המאמן אטורה מסינה, פרסמה כי תעמיד לרשותו 44 מיליון אירו לטובת זכייה בתואר האירופי.

גם ארמני מילאנו ממשיכה להתחמש: אחרי שצירפה את שני שחקני מכבי ת"א, קית' לנגפורד וריצ'ארד הנדריקס, החתימה בסוף השבוע גם את ג'יאנלוקה באזילה בן ה-37 ששיחק בעונה שעברה בקאנטו האיטלקית. מילאנו תעמיד תקציב שיא של כ-20 מיליון אירו.

בצד השני של הסקאלה נמצאת אולימפיה לובליאנה הסלובנית, שכבר קיבלה הודעה מהיורוליג כי תצטרך להסדיר את כל חובותיה לשחקנים לכל המאוחר עד 20 בספטמבר אחרת תאבד את מקומה ביורוליג. את מקומה צפויה לתפוס לה-מאן הצרפתית.