25 חצה 21

המהלך של תל אביב 25 מעל הממוצע הנע ל-21 יום ומעל ההתנגדות באזור ה-1,080 הכניס אותו לטריטוריה ניטרלית אם אתה שחקן לטווח ארוך

השבוע אנחנו פוגשים את תל אביב 25 אחרי שעלה קצת מעל 1,080. זכור לכם שבשבוע שעבר צוינה רמת ה-1,080 כרמה שמעליה יידרש כיול של הגדרת המגמה. וכל זאת על רקע התחושה של השיתוק שמשרה התנודתיות המתמשכת של המדד.

נתחיל בכך שהמגמה לטווח הארוך עדיין נשארה מגמת ירידה. תל אביב 25 מתחת לממוצע ל-200 יום, מתחת לקו מגמה עולה שנפרץ כלפי מטה ופוטנציאלית גם מתחת לקו מגמה יורד ארוך טווח (שיש לו כרגע שתי נקודות ולכן הוא עדיין לא הוגדר ככזה).

המהלך של תל אביב 25 מעל הממוצע הנע ל-21 יום ומעל ההתנגדות באזור ה-1,080 הכניס אותו לטריטוריה ניטרלית אם אתה שחקן לטווח ארוך ולמגמת עליה לטווח הקצר שמעניינת אותך אם אתה שחקן לטווח הקצר.

המשמעות של טריטוריה ניטראלית היא שאין פוזיציית השקעה במדד, לונג או שורט. מחכים לראות מה יקרה. יעלה מעל הממוצע הנע ל-200 יום (1,100) ומעל 1,120 (רמת המבחן שהייתי שם כנקודת הכרעה), נצטרף אליו בפוזיציית לונג. ירד מתחת ל-1,060 (אין צורך להמתין ל-1,040, 1,060 היא עכשיו נקודה טכנית בעלת משמעות), נחזור לפוזיציית שורט. תחת הנחת מגמת ירידה לטווח הארוך, פוזיציית שורט היא משהו שניתן יהיה להחליט לגביו בקלות רבה יותר.

לטווח הקצר, המדד יכול להמשיך לעלות עד 1,100. צריך לזכור שעדיין יש מוכרים אגרסיביים ברמות האלו כך שמסחר לונג לטווח הקצר, ראוי שיהיה זהיר.

עניין של כיוון הכסף

בניו יורק לקחו המדדים מנוחה ביום שישי והרשו לעצמם ללכת צעד אחורה. לא משנה את הגדרת המגמה כמגמת עליה. נקודת המבחן החשובה ביחס ל-500 P&S היא עדיין 1,340. מנקודת מבט שורית, ראוי שנקבל תמיכה מעל הרמה הזו ורצוי שכבר מעל 1,352 ביום שני. מהלך מעל 1,163 יחשב חיזוק חיובי משמעותי.

לכל אלו שהולכים איתנו בדרך קניון המניות, אציין שכרגע אין מסר מובהק ביחס לסקטורים. המשמעות היא שבבחירת ההשקעות שלכם, ניתן להתמקד או במדד עצמו ובנגזרות השונות שיש לגביו או במניות הבודדות. ברמת המאקרו, המשחק עכשיו הוא משחק שוק, כסף נכנס - כסף יוצא. תתמקדו במדד העוצמה ההשוואתית,RS , לבחירת המניות הבודדות.

זיו סגל, שותף-מייסד ואסטרטג השקעות ראשי בחברת Green Ocean. MBA, MTA, NLP Master Practitioner. אין לראות בטור המלצה לרכישה/מכירה של ניירות ערך ו/או תחליף לייעוץ המתחשב בנתונים ובצרכים של כל אדם.