קבוצה קטנה, פרויקט גדול

ק.פ.ר תבנה אצטדיון חדש בלונדון, בעלות כוללת של 180 מיליון ליש"ט, שיוכל לארח גם הופעות מוזיקיליות; קבוצת הפרמיירליג תיזום פרויקט נדל"ן במגרש הנוכחי שלה

כשנה לאחר שהפך לבעל השליטה בקווינס פארק ריינג'רס, מתחיל טוני פרננדס, הבעלים של מועדון הכדורגל מהפרמיירליג, להשקיע כסף גדול בקבוצה.

ק.פ.ר, שניצלה מירידה מהליגה האנגלית העונה במחזור האחרון, הודיעה כי תבנה אצטדיון חדש, שיחליף את "לופטוס רואד" הוותיק שנבנה אי שם ב-1904. האצטדיון החדש ייבנה בסמוך ל"לופטוס רואד" במערב לונדון, ויכיל כ-35 אלף מקומות, לעומת 18,360 בלבד במגרש הנוכחי.

על-פי עיתון "הטיימס", עלות המגרש החדש תגיע ל-180 מיליון ליש"ט. הוא יכלול גג מודולרי שיוכל לסגור את האצטדיון באופן הרמטי. המודל העסקי שלו יתבסס לא רק על משחקי הכדורגל של ק.פ.ר, אלא גם על הופעות מוזיקליות ואירועים אחרים שייערכו בו. בק.פ.ר מתכננים בנוסף למכור חסות שמית של המגרש (Naming Rights), במהלך שאמור להכניס עוד כסף למועדון.

בדומה למודל של ארסנל, שהשתמשה בשטח של אצטדיון הייבורי הישן, גם ק.פ.ר צפויה להפוך את "לופטוס רואד" לפרויקט נדל"ן, שיעזור לממן את האצטדיון החדש. האצטדיון החדש יצטרף למתחם אימונים מפואר שבו תעבור ק.פ.ר להתאמן בקיץ הבא.

פרננדס, מייסדה של חברת התעופה AirAsia, קנה בשנה שעברה 66% מהאחזקות בק.פ.ר מצמד עסקני הפורמולה 1, ברני אקלסטון ופלאביו בריאטורה, עבור כ-35 מיליון ליש"ט.