"צעדי הצנע הם 'הגלגל השחור' של המשבר באירופה"

כלכלני מחלקת המחקר והאסטרטגיה של אקסלנס נשואה: "צעדי הצנע פגעו ביוון וגם באיטליה הגדולה - למרות כל הקיצוצים והרפורמות שמבצעת הממשלה"

"'הגלגל השחור' של אירופה - צעדי הצנע מידרדרים את המדינות למיתון וזה גורם לכך שהמדינות לא עומדות ביעדים הפיסקאלים ולפיכך הן נאלצות לבצע קיצוצים נוספים וחוזר חלילה", כך מעריכים היום (ב') כלכלני מחלקת המחקר והאסטרטגיה של אקסלנס נשואה, בסקירת המאקרו השבועית.

לדברי בית ההשקעות, מדיניות הצנע שמחילות מדינות אירופה - הכוללת קיצוצים בהוצאות הממשלתיות, העלאת מסים והפרטות בהיקפים של מיליארדי אירו - הינן "גלגל שחור", אשר "פגע ביוון, פוגע גם באיטליה הגדולה ולמרות כל הקיצוצים והרפורמות שמבצעת הממשלה נתוני הגירעון לרבעון הראשון של השנה הצביע על הידרדרות מחודשת כאשר הגירעון עלה לכ-8% מהתמ"ג (רק בשנת 2009 הגירעון היה יותר גבוה)".

לפיכך, מציינים באקסלנס כי מדיניות הצנע היא הסיבה להידרדרות של איטליה למיתון, והדבר מונע ממנה לעמוד ביעדים שהציבה לעצמה. "לא סתם מריו מונטי החל לחבור לפרנסואה הולנד כנגד מרקל וזאת במטרה להעביר את השיח הציבורי והצעדים לכיוון הגברת הצמיחה ולא רק קיצוצים פיסקאליים", כותבים באקסלנס.