נאמני קיקה מבקשים מקדמה של 350 אלף שקל

מהבקשה עולה, כי שכר-הטרחה המבוקש נגזר מסכום התקבולים שנכנס לקופת הפירוק בעקבות מכירת החיסול של מלאי הרשת, בסך כ-14.6 מיליון שקל

תיק פירוק המתנהל בימים אלה בבית המשפט המחוזי בפ"ת מעורר עניין ציבורי, עוסק בקריסתה של החנות המשתייכת לרשת הריהוט האוסטרית קיקה. בשבוע שעבר (ד'), פחות מחודשיים לאחר שהחברה ביקשה הקפאת הליכים נגדה עקב חובות של 170 מיליון שקל, הגישו מנהליה המיוחדים של הרשת בישראל, עו"ד רון בר-ניר והכלכלן אלון כהן, בקשה לתשלום מקדמה על-חשבון שכר-טרחתם, בסך כ-350 אלף שקל.

מהבקשה עולה, כי שכר-הטרחה המבוקש נגזר מסכום התקבולים שנכנס לקופת הפירוק בעקבות מכירת החיסול של מלאי הרשת, בסך כ-14.6 מיליון שקל, ובהתאם לקבוע בתקנות החברות הקובעות את שכרם של המפרקים. על-פי התקנות, שכר-הטרחה של המפרקים נקבע כאחוזים מהסכום המתקבל ממימוש נכסי ומלאי החברות.

המנהלים המיוחדים ציינו עוד, כי הם זכאים לתוספת שכר עבור מאמצים מיוחדים שהשקיעו בתיק הפירוק, שאותם יפרטו בבקשת שכר-הטרחה הבאה שתוגש.

לפני כחודשיים, באמצע חודש מאי, נכנסה חנות קיקה, שהשיקה את הסניף בנתניה בספטמבר 2011, להקפאת הליכים. בר-ניר וכהן מונו לנאמניה. בחודש האחרון נערכה מכירת חיסול של מוצרי החנות בנתניה, אשר עתידה להסתיים השבוע, ב-15 בחודש. בשבוע שעבר (ב'), הוציא ביהמ"ש צו פירוק לחברה, ומינה את בר-ניר וכהן למנהלים המיוחדים לפירוק. עם מתן הצו הגישו הנאמנים את בקשתם לקבלת שכר-הטרחה "הראשון" כהגדרתם.

בבקשה צוין, כי על מנת לנהל את פירוק הרשת הם נאלצו להשקיע משאבים עצומים ותשומות רבות. לדבריהם, "בכל רגע שבו החנות פתוחה (ואף לפני פתיחתה ואחרי סגירתה) נמצא אחד המנהלים המיוחדים בחנות, כאשר חלק ניכר מהזמן נמצאים בה שני המנהלים המיוחדים, וזאת לצורך מענה לבעיות הרבות הצצות כמעט בכל רגע בחנות וכן מול ספקים, לקוחות העבר, לקוחות ההווה והעובדים".

עוד נטען, כי בתיק הפירוק מועסקים עורכי דין וכלכלנית נוספים, שהשקיעו עד כה יותר מ-350 שעות עבודה.