בראק קפיטל: "מחזיקים 25% מהיצע הדיור בדיסלדורף"

החברה הפועלת בתחום הנדל"ן המניב בגרמניה, מחזיקה כיום 36 נכסים, מרביתם מגורים להשכרה ומרכזים מסחריים ■ נכנסה באחרונה למדד ת"א 100

"אנחנו מחזיקים היום ב-25% מהיצע הדיור בדיסלדורף", כך אמר היום ל"גלובס" אופיר רחמים, המשמש מנכ"ל משותף בחברת בראק קפיטל פרופרטיז לצד גל טננבאום. בראק הודיעה היום על התקדמות בפרויקט הדגל שלה בגרמניה: בתוך כחודשיים, מאז החלה בפעילות שיווק ומכירות במסגרת שלב א' לפרויקט המגורים "Grafental", חתמה החברה על 26 חוזי מכירה תמורת כ-52 מיליון שקל (כ-10.6 מיליון אירו).

בראק קפיטל פרופרטיז, מקבוצת בראק קפיטל של שמעון וינטרוב ורונן פלד, פועלת בתחום הנדל"ן בגרמניה. לחברה יש היום 36 נכסים מניבים, מרביתם מגורים להשכרה (5,300 יח"ד) ומרכזים מסחריים. את הרבעון הראשון של השנה סיימה החברה עם הכנסות של 14 מיליון אירו ורווח נקי של 5.4 מיליון אירו.

הקרקע לפרויקט, שאודותיו פורסם היום, נרכשה בשנת 2008, ומאז פעלה בראק להשגת תב"ע מאושרת ולשינוי ייעוד הקרקע מתעשייה ומשרדים למגורים ומשרדים. כעת מתכננת בראק לבנות 250 אלף מ"ר בנוי על השטח שגודלו כ-150 דונם. פרויקט הענק יכלול כ-1,000 דירות ועוד 120 אלף מ"ר משרדים, ועלותו (ללא עלות הקרקע) מוערכת בכ-350 מיליון אירו.

בנוסף לדירות שנמכרו, דיווחה בראק כי חתמה על 30 הרשמות לדירות נוספות תמורת כ-62 מיליון שקל (כ-12.8 מיליון אירו). בשלב הראשון של הפרויקט יוצעו למכירה 197 דירות, ותחילת עבודות הבנייה באתר מתוכננת לסוף החודש הנוכחי.

פרויקט מרכזי בעיר נחשבת

המחיר הממוצע למ"ר בפרויקט הוא 3,350 אירו - מחיר המשקף את היוקרה היחסית של דיסלדורף, בירתה של נורדריין-וסטפאליה, המדינה המאוכלסת ביותר בגרמניה. דיסלדורף עצמה נחשבת לאחת מהערים החשובות ביותר בכלכלה הגרמנית. הפרויקט היזמי של בראק קפיטל מצוי במרכז העיר, המונה כ-600 אלף תושבים ומייצרת כ-25% מהתמ"ג הגרמני.

לדברי רחמים, "הפרויקט יניב לחברה ערך משמעותי בטווח הזמן הבינוני, וכן הוא ייצר תזרימי מזומנים משמעותיים החל מהמחצית הראשונה של שנת 2014. החברה תקבל מהפרויקט תזרים של כ-138 מיליון אירו, וכן פארק משרדים המוערך לפי שווי של 385 אירו למ"ר".

באחרונה נכנסה מניית בראק קפיטל למדד ת"א 100. המניה עלתה מתחילת השנה ב-34% למחיר המשקף לחברה שווי של 930 מיליון שקל, והאג"ח שלה נסחרת בתשואה של 6%. החברה גייסה באחרונה 40 מיליון שקל, באמצעות הנפקה פרטית של אג"ח למוסדיים מקבוצת כלל ביטוח, אשר מחזיקה מעל 5% מהון המניות המונפק וזכויות ההצבעה בחברה.