רעידת אדמה פקדה את טורקיה - והורגשה גם בישראל

לפי שעה לא ידועה עוצמת הרעידה בטורקיה או כמה אנשים נפגעו, אם בכלל ■ לפי האגף הססמולוגי במכון הגיאופיזי בישראל, רעידות אדמה בעוצמה זו אינה נדיר

רעידת אדמה הורגשה לפני שעה קלה ברחבי הארץ. תושבים רבים מקריית שמונה, באר שבע, תל אביב ושאר חלקי הארץ דיווחו על הרעידה שמקורה ברעש האדמה שהתרחש ב-16:55 בים התיכון דרומית מערבית לטורקיה בעוצמה 5.7 בסולם ריכטר.

לא ידוע על נפגעים או על נזק שנגרם בישראל כתוצאה מהרעש. לפי האגף הססמולוגי במכון הגיאופיזי בישראל, רעידות אדמה בעוצמה זו אינה נדיר. רק לפני כחודשיים וחצי הורגשה רעידה בעוצמת 5.3 בסולם ריכטר שמקורה צפונית לישראל אשר הורגשה בכל רחבי הארץ.

אילן פרידלנד, מנכ"ל ביפר, בעלת רשת גלאים סייסמולוגיים ומערכת התרעה מפני רעידות אדמה בפריסה ארצית, מסביר כי עוצמת הרעידה של 5.6 דרגות נמדדה במוקד הרעש, ואילו בישראל הורגשה עוצמה נמוכה הרבה יותר בשל הריחוק ממוקד הרעש.

בחברה מסבירים כי רעידת אדמה היא תופעת טבע גיאולוגית המתרחשת לרוב בקרבת החיבורים שבין הלוחות הטקטוניים וקשורה לתופעת נדידת היבשות. בעת רעידת אדמה משתחרר לחץ בין הלוחות הטקטוניים ופני הקרקע רועדים. "באזורים מיושבים ובנויים, רעידת אדמה גורמת לרוב לנזק רב בנפש וברכוש, בהתאם לעוצמת הרעידה ולאיכות הבנייה במקום. השבר הסורי-אפריקאי מהווה את אחת המערכות הפעילות בכדור הארץ ומקור הסיכון העיקרי לרעידות אדמה באזורנו", אמר פרידלנד.