לקראת "נחיתה קשה" בסין? האטה בייבוא ובייצוא במדינה

נתונים ממשלתיים שהתפרסמו בסין מעידים על צמיחה של 6.3% "בלבד" בייבוא בחודש יוני בהשוואה לאשתקד - בשוק ציפו לגידול של 11% ■ הייצוא עלה בכ-11.3% לעומת אשתקד

הנתונים המעידים על האטה בסין, הכלכלה השנייה בגודלה בעולם, ממשיכים להצטבר: היום (ד') דיווחה הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה במדינה על האטה בייבוא ובייצוא במדינה, מעבר לשיעור אשר היה צפוי, בחודש יוני.

הייבוא עלה ביוני בכ-6.3% לעומת אשתקד, בעוד אנליסטים ציפו לעלייה של 11%. הייצוא עלה ב-11.3% לעומת התקופה המקבילה בשנה שעברה, בעוד המאזן המסחרי ליוני עלה לשיא של 3 שנים - 31.7 מיליארד דולר.

מדובר במידע נוסף, המצטרף לשורה של נתונים המעידים על המשך ההאטה בסין, היצואנית הגדולה בהיקפה בעולם, ותומכים בהערכות כי הצמיחה בסין תרד מתחת לרמה של 8% לאורך שנת 2012 כולה. הדבר מדאיג מאד כלכלנים רבים, וגם יו"ר קרן המטבע הבינלאומית כריסטין לגארד ציינה השבוע כי הקרן תוריד את תחזיות הצמיחה הגלובלית, לאור ההאטה במדינה.

בחודש מאי, נזכיר, הציגה סין גידול של 15.3% בייצוא לעומת אשתקד, ובעוד אנליסטים בשוק ציפו לעלייה של 10.6%. המאזן המסחרי הסתכם ב-24 מיליארד דולר, מעל תחזיות האנליסטים.

רק בשבוע שעבר, נזכיר, הפחית הבנק המרכזי של סין את הריבית בפעם השנייה תוך חודש ולראשונה מאז 2008 לרמה של 6%, בכדי להמריץ את הכלכלה ולנסות להתמודד עם ההאטה הכלכלית ממנה סובלת מדינת הענק - לאחר שברבעון הראשון של השנה צמחה הכלכלה הסינית בכ-8.1% "בלבד" (בשיעור שנתי), לעומת צמיחה של 8.5% אשתקד.

כלכלנים מעריכים כי בשיעור שנתי תצמח הכלכלה הסינית ברמה של 7.7% - פחות מ-8%, לראשונה מתחת לרף זה מזה 5 שנים.