ליצמן: "ברק רוצה לגייס עילויים? הוא קרא פסוק בגמרא?"

סגן שר הבריאות מבהיר כי "יהדות התורה" לא תפרוש מהקואליציה ותוקף את המלצות ועדת פלסנר: "רוצים ש-60% מאיתנו יתגייס? זה לא קורה אצל החילונים"

"שמעתי חדשות שראש הממשלה לשעבר, אהוד אולמרט, זוכה משני סעיפי האישום העיקריים נגדו. בסעיף שלישי, הפרת אמונים, הורשע. אני מניח שאם הוא היה ראש הממשלה היום, כל מה שקורה היום (לגבי החרדים - א.פ.) לא היה קורה", כך אמר היום (ג') סגן שר הבריאות יעקב ליצמן (יהדות התורה), בפורום מנהלים של העיתון החרדי "המודיע" שהתקיים בירושלים.

לאחר מכן, עבר ליצמן לתקוף את נתניהו על רקע פעילותה של ועדת פלסנר, להגברת השיוויון בנטל הגיוס לצה"ל: "האם מה שעושה נתניהו היום זה לא הפרת אמונים? בקושי מדברים איתנו, רק נתן אשל מדי פעם, אולי. ברק מציע הצעות לגבי 'עילויים' תורה - האם הוא יודע מי זה 'עילוי'? מה ברק מבין ב'עילויים'? הוא יודע פסוק בגמרא?".

ליצמן המשיך והתייחס לוועדה: "לא רצינו להשתתף בה וטוב שכך. יש כאן מזימה - הכל פוליטיקה, רצו ג'ובים, חשבו ש'ישראל ביתנו' תפרוש מהממשלה, אבל אז התאכזבו - והתחילו להתלבש על 'יהדות התורה' כדי להשיג תפקידים כמו שר הפנים, שר השיכון ויו''ר ועדת הכספים. זה הכל ג'ובים".

אולם, ליצמן הבהיר: "אנו לא פורשים משום קואליציה, ולא ניתן לקדימה שום פרס. נביא הכל לרבנים. שהם יתייבשו ויחפשו כמו מסוממים תיקים בכל מקום".

באשר לאחוז הגיוס בקרב החרדים, ציין ליצמן: רוצים ש-60% מאיתנו יתגייס, אבל אפילו בקרב החילונים אין 60% גיוס. על הערבים מטילים סנקציות? הרי בכלל לא מזמנים אותם! מה זה סנקציות? יבטלו את פת הלחם הזה? 800 שקל? עם זה אפשר לחיות?".

ליצמן הבטיח כי מועדת פלסנר לא יצא דבר ואמר: "הם צריכים להבין שלימוד תורה זה בנפשנו. מי שרוצה - חייבים לתת לו. לא עשינו שום עבירה, ולכן לא מגיע לנו שום סקציות. אני רוצה להרגיע - לא יהיה כלום ממה שמדברים עליו, אנחנו נצליח, לא יצא מזה כלום".

גם סגן ראש עיריית בני ברק, חנוך זייבר, התבטא כי "רוצים לפגוע בישיבות, במה שקדוש לנו. המטרה שלהם זה לא לגיסי אותנו לצבא, אלא לחנך אותנו מחדש. המטרה שלהם היא לפגוע בנו, ולא לגייס אותנו. כשזה המצב - כולנו נלחמים על הבית, ואנו חייבים לשמור על הבית שלנו. אין לנו פחד שבחורי ישיבות ילכו לצבא, אלא שהם יחנכו אותנו מחדש".

המשנה לראש הממשלה משה "בוגי" יעלון התייחס גם הוא לסוגיית הגיוס וטען ש"בשנים האחרונות חווינו תהליך חויבי של השתלבות, הן במגזר החרדי והן במגזר הערבי". " אבל יש אילוץ של פסיקת בגצ כדי להשלים חקיקה. לצערי, השיון הציבורי והפוליטי רווים בבורות, בשיסוי ובהתלעמות ולא מעט דברים לא ענייניים. לא ניתן ליישם חוק של גיוס לכולם מגיל 18", אמר יעלון בכנס.