רשות שדות התעופה: אתר חדש למידע על המראות ונחיתות

רש"ת הוציאה גרסה מיוחדת לסמארטפונים וטאבלטים עם מידע על הטיסות בנתב"ג ■ המידע מותאם בצורה אוטומטית לכל מסך

החופש הגדול כבר כאן ואיתו מגיעה עונת הטיסות לחו"ל. העונה העמוסה בנתב"ג, לצד שביתות לא מתוכננות במיוחד של עובדים - כמו זו של עובדי אל על אמש - מביאה למצב שהישראלים המבקשים לנפוש מעבר לים חייבים להישאר עם האצבע על הדופק בכל הקשור למועד הטיסה שלהם, לבדוק ולהיות מעודכנים אם הטיסה מתוכננת לצאת בזמן או אפילו אם קרוביהם מתוכננים לנחות במועד כדי שיוכלו לאסוף אותם.

בעידן הסמארטפונים קיימות לא מעט אפליקציות שעושות את העבודה הזו אך הנגישות למידע זה בישראל הייתה בעייתית עד לאחרונה. למעשה, רשות שדות התעופה נאותה רק אתמול לשחרר גרסה מיוחדת למידע על המראות ונחיתות עבור מכשירי סמארטפונים וטאבלטים.

דרך אתר הבית של רשות שדות התעופה (לחיצה על כפתור ייעודי לסמארטפון) או באמצעות לינק ישיר, ניתן לגשת אל המידע על המראות ונחיתות בנתב"ג מכל מכשיר נייד.

הרעיון הוא לחסוך הורדת אפליקציה ייעודית והתאמה אוטומטית של המידע לכל מסך. התאמה זו נעשית באמצעות טכנולוגיית HTML5, שמאפשרת תאימות לכל הסמארטפונים והטאבלטים. האתר מציג את המידע גם באנגלית ובערבית.

רשות שדות התעופה
 רשות שדות התעופה

לרשות שדות התעופה לקח לא מעט זמן כדי להתאים את המידע למכשירים ניידים. יוזמה פרטית שמאפשרת קבלת מידע דומה כבר מספר חודשים היא האתר flightboard.co.il.

גם אתר זה מותאם לכל המכשירים הניידים (סמארטפונים וטאבלטים) ואין צורך להוריד עבורו אפליקציה מיוחדת. היתרון שלו הוא שהאתר מציג את המידע על יעדי הטיסות בעברית מלאה. מנגד, שני המינוסים היחידים לעומת האתר של רשות שדות התעופה הם המחסור באפשרות לחפש אחר הטיסות וכן העובדה שהשירות חינמי אך מבוסס על פרסומות שמופיעות בין רישומי הטיסות.

רשות שדות התעופה
 רשות שדות התעופה