השער היציג של הדולר נקבע על 3.967 שקלים; האירו ירד

בזירה העולמית, נסחר המטבע האמריקני סביב 1.226 דולר לאירו ובשער של 79.32 ין לדולר ■ באירופה מצפים לאישור מנגנון הייצוב ■ פיץ' מאשררת דירוג ארה"ב ■ חשש מהאטה בסין

הדולר התחזק היום מול השקל במהלך המסחר במטבע החוץ. המטבע האמריקאי התחזק ב-0.17% ושער היציג נקבע על 3.963 שקל לדולר. האירו לעומת זאת נחלש ב-0.19% ושערו היציג נקבע על 4.858 שקל לאירו. בזירה העולמית, נסחר המטבע האמריקני סביב 1.226 דולר לאירו ובשער של 79.32 ין לדולר.

"עצם העובדה שרמת ההתנגדות ב-3.95 שקל לדולר נפרצה, מעיד על כך שהקונים נחושים להמשיך קדימה אל עבר אזור רמת ההתנגדות הפסיכולוגית הניצבת באזור ה-4 שקלים לדולר", נכתב בסקירה של הכלכלנים של ATRADE. "רמה אשר עשויה להיבחן במהלך השבוע, אלא אם כן הפד' יפתיע היום ויודיע על האפשרות להשקת תוכנית תמריצים נוספת בעתיד".

באירופה, ננעלו אתמול הבורסות באופטימיות בעוד המשקיעים מצפים לאישור הקמת קרן החילוץ הקבועה באירופה, או בשמה הרשמי "מנגנון הייצוב" (ESM). לטובת הקמת הקרן נדרש אישור של כלל מדינות גוש האירו הצפויות לערוב לאג"ח שתנפיק, ושימוע בנושא התקיים אתמול בבית המשפט העליון בגרמניה. ברקע, שר האוצר של גרמניה, וולפגנג שובל, התבטא אמש כי אי-אישור הקמת המנגנון עלול להוביל ל"סערה פיננסית" באירופה.

בארה"ב, ממשיכים המשקיעים להגיב לדיווחים הכספיים עם פתיחת עונת הדוחות לרבעון השני של השנה. בנוסף, הלילה אישררה סוכנות הדירוג פיץ' את דירוג האשראי המושלם ("AAA") לארה"ב, כשהיא מותירה את תחזית הדירוג שלילית. (לסיפור המלא)

בסין מתגבר החשש מהאטה משמעותית בצמיחה המקומית, בעוד ראש הממשלה וון ג'יבאו מנסה לקדם השקעות במדינה בכדי לעודד את הצמיחה ולייצב את התרחבות הכלכלה הסינית - בהצהרה שפורסמה באתר אינטרנט של הממשל הסיני, צוטט ג'יבאו בציינו כי "ייצוב הצמיחה בסין היא לא בעדיפות עליונה אצלנו, היא גם משימה חשובה בטווח הארוך".

[לאתר המט"ח][לטבלת שערי חליפין]