ביהמ"ש: ערן מזרחי יישאר במעצר עד תום ההליכים נגדו

מזרחי מואשם בהונאת משקיעים בהיקף של עשרות מיליוני שקלים ■ השופט ציון קאפח: "החשש להימלטות של מזרחי מאימת הדין מזדקר לעין"

ערן מזרחי (40) מסביון שכונה "מיידוף הישראלי", ומואשם בהונאת משקיעים בהיקף של עשרות מיליוני שקלים, יישאר במעצר עד תום ההליכים המשפטיים נגדו. כך קבע הבוקר (ד') שופט בית המשפט מחוזי בתל אביב, ציון קאפח.

את החלטתו ביסס את השופט על שלושה נימוקים מרכזיים. האחד, כי "קיים חשש בולט ומוחשי להישנות עבירות מרמה צמד מזרחי". השני, כי "למזרחי יש יכולת מוכחת לבדות ראיות ומסמכים".

לדברי השופט, סיבה מרכזית נוספת שמחייבת את הארכת מעצרו של מזרחי עד תום ההליכים המשפטיים נגדו היא כי עדיין לא ברור מה עשה מזרחי עם 30 מיליון שקל מתוך הכספים שקיבל במרמה.

"החשש להימלטות של מזרחי מאימת הדין מזדקר לעין. עם סכום של 30 מיליון שקל לערך, יוכל מזרחי לספוג אובדן ערבויות, גם כבדות ביותר. יפים הדברים שבעתיים כאשר נותנים את הדעת לעונש הצפוי וליכולת זיוף המסמכים", כתב השופט.

יצוין כי ההחלטה להותיר את מזרחי במעצר היא חריגה, שכן מעצר עד תום ההליכים נועד למנוע מסוכנות של הנאשם ופגיעה בשלום הציבור ועל פי רוב נאשמים במעשי הונאה, משוחררים במהלך משפטם בתנאים מגבילים, מהמעצר.

כתב האישום החמור נגד מזרחי הוגש לפני כשבועיים על ידי הפרקליטות והוא מגולל פרשת מרמה מתוחכמת ומרושעת. לדברי הפרקליטות, מזרחי הציג את עצמו בכזב בשנים האחרונות כמנהל השקעות בפני 94 יחידים ומשפחות, שכנע אותם להשקיע אצלו סכום כולל של 45 מיליון שקל ולקח אותם לכיסו הפרטי. בתוך כך, הוארך היום מעצרו של מזרחי בשבועיים ימים.

ע"פ כתב האישום, מזרחי השתמש בכספי הגניבה כדי לחיות חיי פאר, לרכוש וילה בסביון ורכבי יוקרה לו ולבני משפחתו. מזרחי מואשם בנוסף בהלבנת הון בסך 250 מיליון שקל.

למזרחי מיוחסות עבירות רבות של גניבה בידי מורשה, קבלת דבר במרמה בנסיבות מחמירות, משיכת צ'ק ללא כיסוי, זיוף מסמך בנסיבות מחמירות, שימוש במסמך מזויף וכן ביצוע פעולות ברכוש אסור כקבוע בחוק איסור הלבנת הון.

כתב האישום נגד מזרחי, בן 112 עמודים, מתאר פרשת הונאה קשה שעשרות קורבנותיה, לכאורה, הם חבריו וקרובי משפחתו של הנאשם, וכן אנשים חולים שחלקם השקיעו את מיטב כספם וחסכונותיהם אצל מזרחי. לדברי הפרקליטות, "מזרחי הציג את עצמו לקורבנותיו כ'תרנגולת המטילה ביצי זהב' וכל יהבו ומטרתו במשך השנים האחרונות, היו להמשיך ולהניע את גלגלי המרמה, בבחינת עיסוקו העיקרי והיחיד".