טבע מגנה על הקופקסון: בימ"ש בבריטניה קבע שהפטנט בתוקף

מיילן טענה כי שיווק גרסה גנרית לקופקסון באמצעות החברה הבת שלה, ג'נריקס UK, לא תהווה הפרה של פטנט 888 שיפוג ב-23 במאי 2015, אולם ביהמ"ש פסק נגדה

פחות מ-3 שבועות חלפו מאז פסיקת בית המשפט המחוזי בניו ג'רזי לטובת טבע במשפט הקופקסון, והיום (ד') הודיעה החברה כי גם בבריטניה פסק בימ"ש כי הפטנט על תרופת הדגל של טבע בתוקף, תוך שהוא מנחיל תבוסה לחברת מיילן .

מיילן טענה כי שיווק גרסה גנרית לקופקסון באמצעות החברה הבת שלה, ג'נריקס UK, לא תהווה הפרה של פטנט 888 שיפוג ב-23 במאי 2015, אולם ביהמ"ש פסק נגדה ואסר על מיילן לשווק את התרופה.

"לא ניתן לשווק ולמכור כל גרסה גנרית לקופקסון עד לקבלת אישור שיווק מהרשות הרגולטורית הבריטית לתרופות ומוצרי בריאות (MHRA)", נכתב בהודעת טבע.

ב-23 ביוני פסק גם ביהמ"ש בארה"ב שהפטנט של טבע על הקופקסון בתוקף לפחות עד ספטמבר 2014. הכנסות טבע ממכירת הקופקסון הסתכמו בכ-3.57 מיליארד דולר ב-2011, עלייה של 20.7%, שחלקה כנראה נובע מהעלאת מחירים. מכירות הקופקסון צפויות להגיע לשיא ב-2012 ולאחר מכן הן צפויות להישחק ככל הנראה. בטבע הדגישו בדוחות השנתיים את חשיבות הפחתת התלות בקופקסון, שלפי הערכות אחראי ל-30%-50% מרווחי החברה.