נחשף ב"גלובס": מכרז הסיבים האופטיים של חח"י נדחה

(עדכון) - לדברי חברת החשמל, המכרז נדחה בגלל בקשה של מתמודדים, ולא בגלל היעדר משקיעים

כפי שנחשף ב"גלובס", ועדת המכרזים לבחירת משקיע למיזם הסיבים האופטיים של חברת חשמל דחתה שוב את המכרז שתוכנן להיערך ביום ראשון הקרוב. הרקע לכך הוא ספקות האם יוגשו הצעות, ושנית עבודת הכנה שלא הסתיימה ומחייבת עוד זמן. לדברי חברת החשמל, המכרז נדחה בגלל בקשה של מתמודדים, ולא בגלל היעדר משקיעים.

המכרז אמור היה להתקיים ביום ראשון כאשר יש רק מתמודד אחד שעשוי להגיש הצעה ועדיין יש ספקות רבים האם יגיש או לא. מדובר בחברת "ויה אירופה" שהיא חברה שבדית שמתמחה בפרויקטים של הנחת סיבים אופטיים לבתי מנויים ובוחנת את המיזם ברצינות בחודשים האחרונים. בכל מקרה סביר להניח ש"ויה אירופה" תגיש הצעה שהיא מותנית בכמה וכמה תנאים התלויים בדרישה להתחייבות מטעם המדינה, מה שאומר שלוועדת המכרזים תקום הסמכות להחליט שהיא דוחה את התנאים ואת ההצעה המותנית.

במכרז שתוכנן ליום ראשון אמור היה להיבחר משקיע חיצוני שיחזיק במיזם 60 אחוזים וחברת חשמל ביתר. המשקיעים הנוספים שתיכננו לקחת חלק בו הם "באטם" של צביקה מרום וקבוצת משקיעים שאותה הוביל רם בלינקוב. שניהם הבהירו שלא יתמודדו בתנאים הקיימים היום בטענה שתנאי המכרז אינם כלכליים. הקבוצה היחידה שעדיין לא יודעים מה יהיה איתה ואם תגיש הצעה היא חברת "ויה אירופה" שכאמור בודקת ברצינות את המכרז וביום ראשון תודיע על החלטה לוועדת המכרזים. על פי הערכות הסיכויים לא גבוהים אך כאמור אין לדעת מה תהיה החלטתה של ויה אירופה, ובנוסף אם תחליט שהיא כן מגישה הצעה, אזי מה תהיה תגובתה לכך שהמכרז שוב נדחה.

נציין כי המכרז כבר נדחה פעם אחת בגלל שהמדינה לא הספיקה להכין את כל העבודה הכרוכה בהתחייבות שלה להעברת הנכס לחברה החדשה שתקום על גבי רשת חברת החשמל, ונראה שגם הפעם עדיין נותרו סוגיות משפטיות לא פתורות במכרז.