יחימוביץ': מסתייגת ממסע ההוצאה להורג נגד הפרקליטות

יו"ר האופוזיציה בכנס של לשכת עורכי הדין: "משימתנו העליונה כעת היא להגן על מערכת המשפט שנמצאת תחת מתקפה עזה" ■ "כל הרכיבים של מערכת שלטון החוק נהגו במקצועיות בפרשת אהוד אולמרט - אני סומכת עליהם"

"משימתנו העליונה כעת היא להגן על מערכת המשפט שנמצאת תחת מתקפה עזה" - כך אומרת יו"ר האופוזיציה, ח"כ שלי יחימוביץ' (עבודה), בעקבות הסערה הציבורית המתחוללת בעקבות הכרעת הדין במשפטו של ראש הממשלה לשעבר אהוד אולמרט.

בכנס מחוז תל אביב של לשכת עורכי הדין המתקיים באילת, אמרה הבוקר (ה') יחימוביץ' כי "ב-48 השעות האחרונות מתחולל מסע שיסוי והסתה נגד פרקליטות המדינה, שחורג מכל פרופורציה, פשוט קריאה להוצאה להורג. אני מסתייגת מזה עמוקות, אני קוראת לכולם לנהוג אחריות ולשמור על מערכת שלטון החוק שלנו".

לדברי יחימוביץ, "כל הרכיבים של מערכת שלטון החוק נהגו במקצועיות ואני סומכת עליהם. המשטרה הגישה המלצות הרבה יותר קיצוניות ממה שהפרקליטות החליטה לכלול בכתב האישום. לפי המשטרה היה צריך להיות אישום בשוחד, ואילו הפרקליטות מיתנה את המלצות המשטרה. האם אתם רוצים לחיות במדינה שבה החלטת השופטים תהיה תמיד זהה לסעיפי האישום? זה טיעון מופרך לחלוטין.

"המתקפה העזה נגד מערכת אכיפת החוק נועדה בחלקה להחליש את הפרקליטות, להפוך אותה למפוחדת ומבוהלת ולגרום לה להיות הססנית בבואה למלא את תפקידה המקצועי. אני רוצה לחיות במדינה שבה דין ראש ממשלה, דין נשיא, דין חבר כנסת, דין בעל הון, דין מורה, דין מנקה, דין איש היי-טק, דינם שווה בפני החוק. אני לא רוצה שהפרקליטות תחוש פיק ברכיים כשהיא באה לדון בענייניהם של אנשים חשובים ורבי כוח".

שר התחבורה ישראל כ"ץ (ליכוד), המשתתף גם הוא בכנס הלשכה, בירך את אולמרט על זיכויו מרוב האישומים, וביקש להפריד בין הדיון על התנהלות הפרקליטות בפרשה זו, לבין השאלה האם צריכה להינתן חסינות מהעמדה לדין לראש הממשלה. "צריך להפריד בין התהליך המשפטי, הליך החקירה הליך קבלת ההחלטות בפרקליטות, ובראשה פרקליט המדינה, לבין הסוגייה של תפקיד ראש הממשלה. אם הכנסת תחשוב שצריך לאמץ את החוק הצרפתי שבו ראש ממשלה לא נחקר על דברים שהוא עשה קודם לתפקידו, אז יקבלו החלטה כזו, ויש הרבה טיעונים נגד חוק כזה. המערכת צריכה לפעול בדרך שהיא פועלת תמיד. לא צריך לשים על כתפי הפרקליטות או היועמ"ש את השאלה איך התיק משפיע על מעמדו של ראש ממשלה".

המשנה לראש הממשלה, השר שאול מופז (קדימה), הדגיש גם הוא את חשיבותו של עקרון השוויון. "עקרון השוויון בפני החוק הוא הדבר הגובר על הכל. כולם שווים בפני החוק. מבלי להעביר ביקורת חריפה מדי על הפרקליטות, אני סבור שמידת האיזון הנכון בהגשת כתבי אישום חייבת להיות נר לרגלי הפרקליטות. מידת האיזון הנדרשת והיכולת להוכיח דבר עבירה חייב להיות עיקרון מוביל, יחד עם זה, לחתור לחשיפת האמת והצדק בישראל".