האם המוזיקאים משתמשים בפלטפורמות החברתיות כדי להפיץ את המוזיקה שלהם בקלות יותר? זה היה הנושא המרכזי בפאנל "מוזיקה בכלים חדשים" בוועידת MAD של "גלובס" בשיתוף Orange. לדברי טל סלע, מנהל שיתופי פעולה יו-טיוב ישראל, אפריקה והמזרח התיכון, "פעם אמן היה צריך לשלוח קלטת דמו ליח"צנים או להגיע דרך בת דודה שלו שעובדת בתקליטייה של גל"צ. היום כל אחד יכול לפרוץ בעצמו בשימוש בכלים דיגיטליים ולא להיות תלוי בחסדיהן של חברות גדולות".
יקי גני, חבר להקת רוקפור ויזם ניו-מדיה, לקח את הצד של האמנים וטען אחרת. "אומרים שהניו-מדיה עשתה טוב לעולם המוזיקה והמוזיקאים - אפשר להעלות מוזיקה, להפיץ במובייל, לעשות אפליקציות - אבל זה די הרג את סיכויי ההצלחה של המוזיקאים לפרוץ". לדבריו, "אתה צריך להיות משווק יותר מיוחד ממיליוני מוזיקאים בעולם, שהם מדהימים לא פחות ממך.
"הסיכוי להצליח בלי סוללה של אנשי הפקה, קריאייטיב ושיווק נמוך וקשה".
סלע הגיב לדברים ואמר כי "כריזמה של אמן זה משהו שתמיד היה צריך. גם פעם, אם אמן לא היה מצליח להגיע לגל"צ אז לא היה לו סיכוי. צריך מרפקים". עמרי ארגמן, מייסד-שותף וסמנכ"ל פיתוח עסקי בחברת Moblin, הוסיף כי "הכול בסופו של יום הוא ביזנס. אתה צריך לשווק ולפרסם את עצמך - לא משנה אם יש לך אלבום, סטארט-אפ או שאתה מפרסם במבה. היום זה יותר קל כי יש יותר כלים אבל אתה צריך לעשות את זה בדרך קצת אחרת. אף אחד לא מבטיח את ההצלחה".
ד"ר גל אסטרייכר זינגר, מומחית למסחר אלקטרוני, תהתה גם מדוע חברות מסחריות לא משקיעות מספיק במוזיקאים ובקידום המוזיקה ותלתה את התשובה במהות ה-ROI (החזר על ההשקעה). "כשחברות מפרסמות בטלוויזיה, אז ה-ROI ברור. אבל אם חברה תעזור למוזיקאי לקדם הופעות בפייסבוק או ביו-טיוב, השאלה היא כמה אנשים צריכים לראות את ההופעה הזו כדי שזה יחזיר את ההשקעה".
יוחאי לוי, סמנכ"ל שיווק של חברת קונדואיט, ציין אף הוא כי דווקא שיתוף פעולה עם מוזיקאים ואלמנטים דיגיטליים חדשניים יכול לשחק לטובת חברות מסחריות. "מפרסמים אינטליגנטים, שרוצים לחפש פלטפורמות חדשות כמו של קונדואיט ולייצר אפליקציה מעניינת עם להקה צעירה וחדשה במקום שלא מצפים לו, יכולים לעשות זאת בתקציבים מאוד נמוכים".
זוהר סוסנקו, מנהל תחום ניו-מדיה בעיריית תל-אביב, הראה שדווקא יש גופים שתומכים במוזיקאים. "הקליפ של איזבו לאירוויזיון מומן על-ידינו והראה נופים של העיר. אנחנו בעד לתמוך במוסיקה. לבוא ולממן לאמן קליפ שיעלה לו הרבה כסף זה יופי של שירות. אמנם אנחנו רשות מקומית אבל זה בדיוק כמו שכל מפרסם יבוא ויממן קליפ ללהקה".
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל
קוד האתי
המופיע
בדו"ח האמון
לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה
אוטומטית ולא יפורסמו באתר.