"אני זוכר שצ'רני הודה לאולמרט על זה שהוא בא לקראתנו"

היום נמשכה עדותו של עד המדינה בפרשת הולילנד ■ עדותו של ש.ד התמקדה היום בתקופה שבה נמכרה הקרקע לחברת הולילנד פארק ■ ש.ד: היו לי סיכומים מוקדמים עם אולמרט

בצל זיכויו שלשום (ג') של ראש הממשלה לשעבר, אהוד אולמרט, ממרבית האישומים נגדו במשפטו בבית המשפט המחוזי בירושלים, נמשך היום (ה') בבית המשפט המחוזי בתל אביב, משפט פרשת הולילנד, שבו מואשם אולמרט בלקיחת שוחד.

ביום השביעי לעדותו במשפט התמקד עד המדינה, ש.ד. בתקופה שבה נמכרה הקרקע במתחם הולילנד על ידי הבעלים, הלל צ'רני, לחברת הולילנד פארק, שבבעלות אביגדור קלנר, אמנון ספרן ושמעון גלאון.

ש.ד. אמר כי הדבר שעיכב את המכירה היה הסכם עם עיריית ירושלים בעניין היטלי ההשבחה של הקרקע וסלילת כביש. לדברי ש.ד. אולמרט, שהיה באותה עת ראש העיר, הטיל על אודי ניסן את הטיפול בנושא הזה. בהמשך, אמר ש.ד. כי הוא נפגש עם אודי ניסן ואמר לו שהוא מצפה לקבל שומה על היטל ההשבחה שלא תגיע ל-20 מיליון דולר.

לדברי ש.ד, בסופו של דבר, ב-23 באוגוסט 1999, הכריע אודי ניסן אודות גובה שומת ההשבחה והיטל סלילת הכביש. "לאור הסיכומים שהיו לי באותו שלב עם מר אולמרט, ציפיתי כי הנתונים והמספרים שהצגתי יתקבלו, וזה מה שקרה", אמר ש.ד. לדבריו, לבסוף חתם אולמרט עצמו על שומת היטל ההשבחה.

בשלב זה שאל השופט דוד רוזן את ש.ד., האם מקובל שראש העיר חותם על הסכמים כאלה. ש.ד. השיב: "למיטב ידיעתי לא. אולי יש יוצאים מן הכלל, אולי בשומות גדולות הוא חותם, אני לא יודע".

בהמשך הדיון שאל התובע, עו"ד יהונתן תדמור את ש.ד. "מה ידוע לך על חילופי הדברים בין הלל צ'רני לבין אולמרט בגין היטל ההשבחה? ש.ד. השיב: "אני זוכר שצ'רני הודה מאוד לאולמרט על זה שהוא בא לקראתנו וסיכם את הכול, אני לא זוכר מה הייתה תגובתו של אולמרט באותו רגע".