טרור בסיני: שני תיירים אמריקנים נחטפו על ידי בדואי

הרשויות בחצי האי המצרי מדווחות כי גבר ואישה אמריקניים שהגיעו לטייל באזור מרכז סיני בלווית מדריך טיולים ונחטפו על ידי בדואי מקומי ■ ככל הנראה, מטרת החטיפה היא להביא לשחרורו של דודו הכלוא באלכסנדריה

הרשויות במצרים אישרו כי שני תיירים, גבר ואישה אמריקנים ,נחטפו על ידי בדואי בחצי האי סיני. על פי הדיווח, השניים נחטפו בעת שטיילו באזור מרכז חצי האי, על ידי מקומי הדורש לשחרר את קרוב משפחתו שעצור בעיר אלכסנדריה. השגרירות האמריקנית במדינה מסרה כי היא עוקבת אחר המקרה.

מחקירה ראשונית של האירוע עולה כי השניים טיילו בלווית מדריך טיולים מצרי, באזור הררי בסיני. גורמי רשמיים במשטרה המצרית מסרו כי החטיפה באה במטרה להפעיל לחץ על הרשויות במדינה, ולהביא לשחרורו של דודו של החוטף - הכלוא בכלא אלכסנדריה. עוד נמסר, כי בשנים האחרונות התרבו מקרי החטיפה בחצי האי, אך לרוב החטופים משוחררים כעבור 24 שעות.

שלושה תיירים מקוריאה הדרומית ומדריך טיולים מקומי נחטפו בשבוע שעבר על ידי כנופיית חמושים בסיני. האירוע התרחש כשהמבקרים טיילו באזור מנזר סנטה קתרינה שבהר סיני, ונפלו קורבן למארב של בדואים מקומיים. לפי דיווחים שונים, דורשים מחזיקי התיירים ממשטרת מצרים לשחרר ממעצר כמה מקרוביהם.

חטיפת התיירים הקוריאנים בשבוע שעבר באה כשבוע אחרי שקבוצת מבקרים מארצות הברית נפלה קורבן למעשה דומה באותו האזור. במשך כמה שעות הוחזקו כבני ערובה תיירים אמריקניים שנלכדו על ידי כנופיית חמושים כשעשו דרכם ממנזר סנטה קתרינה לכיוון שארם א-שייח'. בתום מגעים שניהלו רשויות מצרים מול מנהיגי שבטי הבדואים המקומיים, הם שוחררו בלא פגע.

כבר תקופה ארוכה שבמטה ללוחמה בטרור קוראים לתיירים מישראל להימנע מכל ביקור שהוא בחצי האי סיני, מחשש לחטיפות. "ממידע עדכני ומהימן הנמצא בידי כוחות הבטחון עולה כי ארגוני הטרור ממשיכים בימים אלה לנסות לחטוף תיירים ישראלים בסיני לצרכי מיקוח", לשון הודעת המטה.

בהודעה נכתב, כי "ידוע שגורמי הטרור השוהים בסיני ומתאמים ההכנות לפיגועים מסוג זה עם סייעניהם מקרב שבטי הבדואים המקומיים. המצב הביטחוני בסיני המתאפיין בחוסר יציבות והכוונה לפיגועים מייצרים סכנה ממשית לפגיעה בישראלים השוהים שם".